Home > Claims

Claims


 

Wie kan een claim indienen?

De koper van het voertuig op het Motor Trade platform kan een claim indienen op het gekochte voertuig.

 

Hoe dien ik een claim in?

 

Voor carrosserie en interieur schade:

  • Meld het aan de medewerker van Arval aanwezig op de stockageplaats voor het voertuig te verplaatsen en vul het claimformulier in.
  • De medewerker van Arval voegt de foto(s) van de schade(s) aan het claimformulier toe
  • Indien u nog vragen heeft bel de afdeling Remarketing op 02 240 01 99.

 

Voor technische gebreken:

  • Meld het bij de afhaling aan de medewerker van Arval of 24u na de levering van het voertuig door een transporteur en vul het claimformulier in.

 

Verzamel de volgende claimdocumenten:

  • Foto van de kilometerteller. Er mag na de afhaling niet meer dan 70km gereden worden met het voertuig.
  • Bestek of kostenraming opgesteld door een erkende werkplaats met de beschrijving van het defect.
  • Een fotokopij van de CMR (indien het transport is uitgevoerd door derden)

Gelieve alle relevante documenten te verzamelen (in PDF of JPG formaat) en op te sturen naar remarketing.be@arval.be. Daarnaast vul je ook het online formulier in, zodat we alle informatie hebben om je klacht te verwerken.

 

Hoe snel krijg ik een antwoord?

De meeste gevallen worden binnen 5 werkdagen beantwoord na ontvangst van het complete dossier tenzij meer tijd nodig is voor een externe expertise.

Arval behoudt zich het recht om beroep te doen op een onafhankelijke expertisebureau of het voertuig zelf te testen. Er mag geen demontage of herstelling uitgevoerd worden zonder akkoord van Arval.

 

Claims die niet aanvaard kunnen worden

 

  • Claims met een totaal schadebedrag ≤ € 250,00 exclusief BTW.
  • Claims met betrekking tot carrosserieschade en interieurschade ingediend na het verlaten van de stockageplaats.
  • Claims met betrekking tot technische gebreken waarvan meer dan 70km met het voertuig gereden werd.
  • Claims met betrekking tot onderdelen deel makend van het regulier onderhoud:
    • Banden, remblokken en remschijven, (gloei)bougies, filters, etc.
    • Accu, lampen.
    • Vliegwiel en koppeling, schokdempers, wiellagers bij voertuigen met de kilometerstand ≥ 150.000km.
  • Claims met betrekking tot gebreken aan accessoires en hun onderdelen:
    • Trekhaak, dak drager, fietsdrager, CD/DVD- speler, frigobox, draagbare navigatie, hoofdtelefoon en sleutels van accessoires.
  • Claims met betrekking tot carrosserieschade of  technische gebreken die vermeld waren op Motor Trade.   

 

Klik hier om naar het online claimformulier te gaan