Home > Drivercenter > Bekeuringen

Bekeuringen

Bekeuringen

Ik heb een boete ontvangen via My Arval maar kan niet inloggen. Wat nu?

Om in te loggen op My Arval dient u gebruik te maken van uw professioneel e-mailadres.
Als u het wachtwoord niet meer kent, kan het opnieuw aangevraagd worden via 'reset password'. Als er zich toch nog problemen voordoen, kunt u contact opnemen met Arval Driver Care.

> Ga naar My Arval

Ik heb een boete ontvangen. Kan ik ze betwisten?

U kunt deze boete enkel betwisten bij de verbaliserende instantie. Dat kan enkel door het antwoordformulier ingevuld terug te sturen.

Ik heb een onmiddellijke inning ontvangen, maar nog geen proces-verbaal.

Een onmiddellijke inning wordt verstuurd per de post, een proces-verbaal door de politie. Door een vertraging bij de politie kan het zijn dat een proces-verbaal pas later toekomt.

Er staat geen bedrag vermeld op het proces-verbaal die ik heb ontvangen. Wat moet ik doen?

U volgt best de instructies vermeld op het proces-verbaal en de bijbehorende vragenlijst. In de komende weken ontvangt u van hen de details om de betaling uit te voeren.

Ik heb een boete/bekeuring ontvangen in een andere taal. Kan ik hier een vertaling van opvragen?

Dat dient u rechtstreeks bij de verbaliserende instantie op te vragen.

Ik heb mijn bekeuring op tijd betaald, maar ik heb toch een herinnering ontvangen.

Als u op tijd betaald hebt, mag u de herinnering negeren. De betaling en herinnering zullen elkaar gekruist hebben. Om er toch zeker van te zijn dat de overschrijving goed is toegekomen, mag u contact opnemen met de verbaliserende instantie. Arval zelf heeft geen enkel zicht op de betalingsvoorwaarden.

Waar kan ik controleren of een boete al dan niet betaald is?

Arval kan dat jammer genoeg niet controleren. Hiervoor moet u contact opnemen met de verbaliserende instantie.