Home > Drivercenter > Brandstof

Brandstof

Brandstof en AdBlue

Waar kan ik tanken met mijn tankkaart?

  • Als u over een NFC-tankkaart van Arval beschikt, kunt u in België tanken bij Esso, Shell, Q8, Dats24 en Lukoil. Voor het internationale netwerk kan u terecht op de website www.networkfuelcard.be of de NFC-app.
  • Met de FFC-kaart kunt u in België terecht bij Total, Q8 en Texaco. Het internationale netwerk vind je op www.fleetfuelcard.be voor de NL pagina te krijgen en niet de FR) of de FFC-app.
  • Beschikt u over een Total-tankkaart, dan kunt u bij de Total-stations terecht.
  • Met een Shell tankkaart kan je bij Shell en Esso tanken.

 

Ik ben de pincode van mijn tankkaart kwijt. Wat nu?

U mag hiervoor contact opnemen met Arval Driver Care. Om veiligheidsredenen geven wij de pincode nooit telefonisch door maar versturen we deze via mail.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 

Hoe kan ik gemaakte brandstofkosten declareren?

Via ons online formulier kan u, als uw contract inclusief brandstof is, uw brandstofkosten bij Arval declareren. Voor eventuele andere kosten zoals onderhoud of herstelling, dient u eerst contact met Arval op te nemen.

> Online brandstofkosten declareren

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88

Mijn kaart is geblokkeerd na het invoeren van 3 foutieve pincodes. Wat nu?

Indien uw kaart geblokkeerd is of u uw pincode vergeten bent, neemt u best contact op met Arval Driver Care. We sturen dan uw pincode op naar het e-mailadres dat aan uw wagen gelinkt is.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88

Mijn kaart is geweigerd aan de betaalterminal. Wat nu?

Meestal is het niet werken van uw kaart te wijten aan een probleem aan de terminal. Probeer eens bij een ander station en onthoud het tijdstip en locatie van uw pogingen. Indien u bij een 2de poging nog steeds niet kan tanken, neemt u best contact op met Arval Driver Care.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88

Ik ben mijn tankkaart kwijt. Wat nu?

Indien u een NFC of een Shell tankkaart heeft, belt u zo snel mogelijk (24/7) het noodnummer 02 508 92 11. Daarna brengt u Arval Driver Care op de hoogte zodat zij een nieuwe tankkaart voor u kunnen bestellen.

Heeft u een Total of FFC-kaart, dan belt u zo snel mogelijk (24/7) het noodnummer 02 288 91 60. Daarna brengt u Arval Driver Care op de hoogte zodat zij een nieuwe tankkaart voor u kunnen bestellen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88

Ik heb een nieuwe tankkaart besteld. Wanneer zal ik ze ontvangen?

U dient rekening te houden met een levertermijn van tien werkdagen.

Ik heb een nieuwe tankkaart gekregen. Wat moet ik doen met de oude?

De oude tankkaart moet worden vernietigd bij ontvangst van de nieuwe.

Ik rijd met een vervangwagen. Mag ik ook voor die wagen mijn tankkaart gebruiken?

U mag de tankkaart van uw leasewagen hiervoor gebruiken. U dient bij ingave van de kilometerstand wel '1' op te geven. Zo is het onderscheid tussen de vervangwagen en uw langetermijnwagen duidelijk voor Arval.

Wat met AdBlue?

Ontdek er alles over op onze AdBlue pagina.