Home > I Need Info About Arval > Informatie over uw leasewagen

Informatie over uw leasewagen

Informatie over uw leasewagen

Navigeer via onderstaande tabs om snel informatie over uw leasewagen te bekomen

Vindt u niet terug wat u zoekt? Stel u vraag online via het webformulier of bel ons op 02/240.01.99

Reparatie & Onderhoud

Om de wagen in goede staat te houden, is tijdig onderhoud belangrijk. Voor de herstelling en het onderhoud van de leasewagen gaat u naar een erkende dealer van uw keuze. Die voert na de goedkeuring van Arval het nodige onderhoud uit en stuurt ons de factuur ter controle en betaling. Na elk garagebezoek ontvangt u van Arval een brief met een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden en de bijbehorende kosten. Zo kunt u zelf nagaan of de garagehouder de werkzaamheden heeft uitgevoerd die u hem had gevraagd.

Uiteraard houdt Arval van elke wagen alle uitgevoerde werkzaamheden bij. Voor een overzicht van alle reparaties en onderhoudsbeurten van uw wagen surft u naar de rapporterings- en analysemodule van ‘My Arval’. Daar vindt u snel en eenvoudig de belangrijkste gegevens terug. Voor de vervanging van banden kan u terecht bij een bandencentrale. Ook de dealer mag banden wisselen, in combinatie met een onderhoud en na goedkeuring door Arval. Voor banden heeft Arval contacten met bandencentrales in het hele land. 

> Klik hier voor een lijst met bandencentrales
> Klik hier voor een lijst van herstellers

Vervangend vervoer

Als u uw leasewagen tijdelijk niet kunt gebruiken (bijvoorbeeld tijdens een onderhoudsbeurt of als gevolg van een schadegeval), dan kunnen we voor een vervangwagen zorgen. U krijgt dan een wagen ter beschikking uit dezelfde klasse of een klasse lager, afhankelijk van de afspraken tussen Arval en uw werkgever. Nog volgens deze afspraken zijn de kosten van de vervangwagen voor Arval of voor uw werkgever. Arval zorgt in beide gevallen voor het afleveren en ophalen van de vervangwagen. Indien u niet zeker bent over de regeling tussen Arval en uw werkgever, contacteert u best uw Arval accountmanager via 02/240.01.99 of via info.be@arval.be.

Technische controle

Arval heeft een overeenkomst met de technische controle afgesloten over de rechtstreekse facturatie van de autokeuring aan Arval. Dit betekent dat u de kosten voor de keuring niet langer zelf moet vooruitbetalen. U kan vanaf nu uw wagen aanbieden aan de technische controle met een formulier “rechtstreekse facturatie”. Dit formulier wordt samen met de uitnodiging naar u gestuurd. Om deze aan te vragen, gelieve ons uw gegevens per e-mail te versturen

>  klik hier voor een lijst met keuringsstations

 

Schade aan uw leasewagen

Als u schade aan de wagen oploopt, dan kunt u 24 uur op 24 bij ons terecht om dit te melden. Dat kan via het schadeaangifteformulier, maar ook telefonisch of online via ‘My Arval’. Onze schadespecialist volgt uw schadedossier verder op en zorgt ervoor dat de wagen in de dichtstbijzijnde garage wordt hersteld. Indien u glasschade heeft, neem dan contact op met één van onze glasspecialisten. Als het niet meer veilig is om met de wagen de weg op te gaan, laat Arval onmiddellijk een vervangwagen leveren. 
Arval regelt de financiële, technischeen administratieveafhandeling van het schadegeval. Bent u bij een aanrijding betrokken? Vul dan samen met de tegenpartij het schadeformulier in (uit uw map met boorddocumenten) en stuur het ons zo snel mogelijk toe. Na herstelling ontvangt u een brief met uitleg over de herstelling en de bijbehorende kosten, de eventuele aansprakelijkheid van de tegenpartij en de eventuele kosten van een vervangwagen. Zo weet u perfect welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd en kunt u eventueel vragen stellen over de herstellingen.

> Klik hier voor een lijst van de carrosserieherstellers
> Klik hier voor een lijst van de glasspecialisten

Pechverhelping

Ondanks regelmatige onderhoudsbeurten bestaat de kans op autopech onderweg. In dat geval verwittigt u Arval Assistance. Arval Assistance is een samenwerkingsverband tussen Arval en Touring en biedt u pechverhelping in binnen- en buitenland.

Arval Assistance is 24 uur op 24 bereikbaar via + 32 (0) 2 245 73 72.
 

Tijdelijk vervoer

Tijdelijke wagens zijn een oplossing als een bestelde leasewagen niet onmiddellijk geleverd kan worden of wanneer u, als bestuurder, een tijdelijk dienstverband heeft. Deze wagens kunnen 24 u/ 24 u via het beveiligde deel van deze website gereserveerd worden. 
In geval van een tijdelijke arbeidsovereenkomst bieden wij u de mogelijkheid om voor deze periode een wagen te huren. Na afloop van die periode heeft u twee mogelijkheden:

• u levert de wagen in zonder dat wij daarvoor kosten aanrekenen 
• u besluit met de wagen door te rijden aan een afgesproken prijs 

Kortom, u bent volledig vrij in de keuze van de gebruiksperiode van het tijdelijk vervoer. 

Brandstofkaart

Voor de meeste van onze klanten verzorgen we de brandstofadministratie. U als bestuurder ontvangt in dat geval een NFC- of Total-tankkaart. Met de NFC-tankkaart kunt u in België bij ruim 1.400 tankstations van Esso, Shell, Total en Q8 terecht. Met een internationale tankkaart kunt u in het buitenland tanken bij zowat alle Shell-stations en bij de meeste Esso-stations.

Winterbanden

U bent klant bij Arval en u wenst winterbanden te plaatsen op uw voertuig?

U kan in dat geval best contact opnemen met uw wagenparkverantwoordelijke om na te gaan of dit al dan niet voorzien is in uw contract. U kan deze informatie doorgaans ook terugvinden in uw car policy. Als uw werkgever contractueel voor deze optie gekozen heeft, dan kunnen de zomerbanden gewisseld worden voor winterbanden en vice versa. Twee keer per jaar (voor de winter en voor de zomer) ontvangt u van ons een brief met daarin de contactgegevens van de erkende bandencentrales. U kan deze lijst hieronder ook bekijken.

> Klik hier voor een lijst met bandencentrales

> Klik hier voor meer informatie omtrent winterbanden!

Inschrijvingsbewijs in tweevoud

Sinds 1 januari 2006 is er voor de verhuurmaatschappijen een tweede inschrijvingsbewijs (roze kaart) voorzien. Naast het origineel inschrijvingsbewijs bestaat er ook een afschrift. Het afschrift is bestemd voor de huurder en wordt samen met de boorddocumenten van de wagen verstuurd.  Dit document hoort dus bij de wagen en is erkend als wettelijk document voor technische keuring, politiecontroles, ... maar is niet geldig bij de verkoop van de wagen. Het originele inschrijvingsbewijs blijft ter bewaring bij de verhuurder.

Wat bij verlies of diefstal?
Bij verlies of diefstal van het inschrijvingsbewijs moet steeds een attest van verlies aangevraagd worden bij de politie.  Voor het bekomen van het attest, controleert de politie het chassisnummer op de wagen.  Eenmaal we het attest in ons bezit hebben, wordt een nieuw inschrijvingsbewijs aangevraagd. Opgelet! Een nieuw origineel betekent automatisch een nieuw afschrift.  Een nieuw afschrift kan daarentegen weer wel zonder nieuw origineel. Bij verlies of diefstal van de nummerplaat moet zowel een nieuw origineel als een nieuw afschrift aangevraagd worden.

Inname van uw leasewagen

Bij het inleveren moeten de carrosserie en het interieur van de wagen proper zijn. Zorg ervoor dat u alles terugbezorgt wat u bij de ontvangst van de wagen hebt aangetroffen of meegekregen: (reserve)sleutel(s), boekjes en alle meegeleasde opties en accessoires. Wat ontbreekt wordt aangerekend.  Wilt u graag weten hoe u best uw wagen inlevert? Lees dan aandachtig onze innamehandleiding of contacteer uw account manager bij Arval!

 

> Raadpleeg onze innamehandleiding

Uw leasewagen overkopen

Rijden in het buitenland

Een rit naar het buitenland vergt extra aandacht. Niet alleen omwille van de lange afstanden, maar zeker ook omdat ieder land zijn eigen regelgeving kent. Het belangrijkste is om goed voorbereid op weg te gaan. Voor een overzicht van alle zaken waar u op moet letten kan u terecht op deze pagina.

Algemene informatie & eco driving tips

Juridische informatie