Home > Infocenter

Infocenter

Handige nummers
Algemeen nummer

02 240 01 99

Onze experten helpen u graag verder. Bel ons van maandag tot en met donderdag tussen 08.00u en 17.30u en op vrijdag tot 17.00u.

Driver Care

02 240 01 88

Zit u met een dringende vraag of situatie? Bel rechtstreeks met ons Driver Care team. Zij helpen u meteen verder.

Card Stop

070 344 344

Brandstofkaart verloren of gestolen? Bel Cardstop zo snel mogelijk op om misbruik te vermijden.

Arval Assistance

02 245 73 72

Uw wagen in panne? Bel Arval Assistance en wij zorgen voor een snelle pechverhelping. 24/24 en 7/7 beschikbaar!

Onderhoud & schade

Algemene info over onderhoud en schade

 Om de wagen in goede staat te houden, is tijdig onderhoud belangrijk. Voor de herstelling en het onderhoud van de leasewagen gaat u naar een erkende dealer van uw keuze. Die voert na de goedkeuring van Arval het nodige onderhoud uit en stuurt ons de factuur ter controle en betaling. Na elk garagebezoek ontvangt u van Arval een brief met een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden en de bijbehorende kosten. Zo kunt u zelf nagaan of de garagehouder de werkzaamheden heeft uitgevoerd die u hem had gevraagd.

Uiteraard houdt Arval van elke wagen alle uitgevoerde werkzaamheden bij. Voor een overzicht van alle reparaties en onderhoudsbeurten van uw wagen surft u naar de rapporterings- en analysemodule van ‘My Arval’. Daar vindt u snel en eenvoudig de belangrijkste gegevens terug. Voor de vervanging van banden kan u terecht bij een bandencentrale. Ook de dealer mag banden wisselen, in combinatie met een onderhoud en na goedkeuring door Arval. Voor banden heeft Arval contacten met bandencentrales in het hele land.

  • Klik hier voor een lijst met bandencentrales
  • Klik hier voor een lijst van carrosserie herstellers

Mag ik zelf kiezen bij welke bandencentrale ik langsga?

In uw boordmap of op onze website vindt u een lijst met alle erkende bandencentrales. U bent vrij om één van deze erkende bandencentrales te kiezen.

Mijn wagen geeft de melding "Laag oliepijl" aan. Mag ik deze bij een garage naar keuze laten nakijken? Wat met de kosten?

U bent vrij om een garage te kiezen, zolang het een erkende dealer van het merk is. De kosten hiervan zitten vervat in het leasecontract.

Mag ik voor mijn vakantie een check-up van mijn leasewagen laten doen, ook al is het nog geen tijd voor het onderhoud?

Ja, in dit geval mag u langsgaan bij een dealer die een controle van de vloeistofniveaus uitvoert en de bandenspanning controleert. De kosten hiervan zitten vervat in het leasecontract.

Ik kan mijn leasewagen tijdelijk niet in gebruik nemen. Krijg ik een vervangwagen?

Als u uw leasewagen tijdelijk niet kunt gebruiken (bijvoorbeeld tijdens een onderhoudsbeurt of als gevolg van een schadegeval), dan kunnen we voor een vervangwagen zorgen. U krijgt dan een wagen ter beschikking uit dezelfde klasse of een klasse lager, afhankelijk van de afspraken tussen Arval en uw werkgever. Nog volgens deze afspraken zijn de kosten van de vervangwagen voor Arval of voor uw werkgever. Arval zorgt in beide gevallen voor het afleveren en ophalen van de vervangwagen. Indien u niet zeker bent over de regeling tussen Arval en uw werkgever, contacteert u best uw account manager bij Arval.

Ik moet naar de technische controle. Moet ik deze kosten zelf betalen?

Neen. Arval heeft een overeenkomst met de technische controle afgesloten over de rechtstreekse facturatie van de autokeuring aan Arval. Dit betekent dat u de kosten voor de keuring niet langer zelf moet vooruitbetalen. U kan vanaf nu uw wagen aanbieden aan de technische controle met een formulier “rechtstreekse facturatie”. Dit formulier wordt samen met de uitnodiging naar u gestuurd. Om dit formulier nogmaals aan te vragen, kan u ons een e-mail sturen met daarin uw gegevens.

Waar liggen mijn winterbanden?

U kan bij uw vlootbeheerder controleren of winterbanden inbegrepen zijn in het contract. Indien dit het geval is, kan u contact opnemen met uw account manager bij Arval. Hij kan u vertellen waar uw winterbanden zich bevinden. 

Mijn leasewagen heeft schade. Wat nu?

Als u schade aan de wagen oploopt, dan kunt u 24/24u bij ons terecht om dit te melden. Dat kan via het schadeaangifteformulier, maar ook telefonisch of online via ‘My Arval’. Onze schadespecialist volgt uw schadedossier verder op en zorgt ervoor dat de wagen in de dichtstbijzijnde garage wordt hersteld. Indien u glasschade heeft, neem dan contact op met één van onze glasspecialisten. Als het niet meer veilig is om met de wagen de weg op te gaan, laat Arval onmiddellijk een vervangwagen leveren.

Arval regelt de financiële, technische en administratieve afhandeling van het schadegeval. Bent u bij een aanrijding betrokken? Vul dan samen met de tegenpartij het schadeformulier in (uit uw map met boorddocumenten) en stuur het ons zo snel mogelijk toe. Na herstelling ontvangt u een brief met uitleg over de herstelling en de bijbehorende kosten, de eventuele aansprakelijkheid van de tegenpartij en de eventuele kosten van een vervangwagen. Zo weet u perfect welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd en kunt u eventueel vragen stellen over de herstellingen. 

Ik heb een sterretje in mijn voorruit. Wat nu?

U kan langsgaan bij Touring Glass of Autoglass Clinic.

Wat gebeurt er bij een ongeval in het buitenland waarbij de wagen niet meer te repareren valt?

Bij een total loss zullen de bestuurder en de inzittenden gerepatrieerd worden naar hun land van herkomst door Arval Assistance.

Einde contract

Ik wil mijn leasewagen overkopen. Hoe gaat dit in z'n werk?

Als Arval bestuurder kunt u eenvoudig uw leasewagen overkopen wanneer het contract ten einde loopt. Alle details leest u hier.

Hoeveel kost het om mijn leasewagen over te kopen?

Vanaf vier maanden voor het contract van uw leasewagen afloopt, ontvangt u van ons een brief met een overnameprijs. Hebt u deze niet ontvangen of wilt een nieuwe berekening aanvragen? Dit kunt u doen via ons online fomulier.

Ik moet mijn wagen bijna inleveren. Wat moet ik allemaal doen?

Bij het inleveren moeten de carrosserie en het interieur van de wagen proper zijn. Zorg ervoor dat u alles terugbezorgt wat u bij de ontvangst van de wagen hebt aangetroffen of meegekregen: (reserve)sleutel(s), boekjes en alle meegeleasde opties en accessoires. Wat ontbreekt wordt aangerekend.  Wilt u graag weten hoe u best uw wagen inlevert? Lees dan aandachtig onze innamehandleiding.

Wat gebeurt met de gestockeerde winterbanden bij het overkopen van een leasewagen?

Indien er bij uw leasewagen nog een bruikbaar (= niet versleten) stel winterbanden hoort, krijgt u deze bij aankoop van uw wagen gratis meegeleverd.

Online tools

Ik heb een login en paswoord gekregen voor My Arval en Arval Mobile +, maar ik kan niet inloggen. Wat gaat er mis?

Let op het volgende:

  • U heeft slechts één paswoord voor zowel My Arval en Arval Mobile+. Deze zijn altijd identiek.
  • Arval Mobile+ vindt u niet in de App Store/Play Store. Het is een mobiele website waar u eenvoudig naar surft via uw browser (http://mobile.myarval.com/). Meer info vindt u hier.
  • Heeft u toch reeds een applicatie geïnstalleerd? Dan is dit vermoedelijk Arval Mobility Link. Dit is een andere applicatie gericht op vlootbeheer en is enkel toegankelijk voor ingeschreven vootbeheerders.
  • U kan gebruik maken van de 'reset password' functie. U krijgt dan meteen een nieuwe login toegestuurd.

Ik vind Arval Mobile+ niet in de Appstore/Playstore

Arval Mobile+ is een web-based app en daarom niet beschikbaar in de app stores. U kunt via de URL mobile.myarval.com inloggen met dezelfde inloggegevens die u gebruikt om in te loggen op ‘My Arval’. U kan een snelkoppeling naar deze website op de desktop van uw smartphone plaatsen door de instructies te volgen op Mobile+ (helemaal onderaan de beginpagina).

Ik heb geen login ontvangen en kan geen gebruik maken van de online tools. Wie kan ik contacteren?

U krijgt een login toegestuurd naar uw e-mailadres. Kijk zeker ook in de spamfolder. Als u toch niets hebt ontvangen kan u contact opnemen met uw vlootbeheerder.

Waarom heb ik toegang tot MyArval maar niet tot Mobile+?

Om toegang te krijgen tot Mobile+ moet u gekoppeld zijn aan een leasewagen. Is dit niet het geval, dan kan u niet op Mobile+. Bent u gekoppeld aan meerdere wagens (als vlootbeheerder bijvoorbeeld) dan heeft u ook enkel toegang tot My Arval.

Brandstofkaart

Ik ben de pincode van mijn brandstofkaart kwijt. Wat nu?

 U neemt best contact op met uw account manager bij Arval of via fuel.be@arval.be. Om veiligheidsredenen geven we uw pincode nooit telefonisch door. We sturen uw pincode dan op naar het e-mailadres dat aan deze wagen gelinkt is.

Mijn brandstofkaart is geblokkeerd. Wat nu?

Zodra uw kaart geblokkeerd is, blijft deze voor 24u onbruikbaar. Daarna kan u de kaart automatisch terug in gebruik nemen. Bent u de pincode vergeten? Dan neemt u best contact op met uw account manager bij Arval. We sturen uw pincode dan op naar het e-mailadres dat aan deze wagen gelinkt is.

Ik ben mijn brandstofkaart kwijt. Wat nu?

Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte via uw account manager bij Arval of via een e-mail naar fuel.be@arval.be met vermelding van de reden en uw nummerplaat. Zo kunnen wij snel voor u een nieuwe brandstofkaart bestellen. Vergeet ook zeker niet om Cardstop te contacteren om eventuele fraude te vermijden. Dit doet u via het nummer 070 344 344 of per e-mail via blockcard-be@shell.com.

Ik heb een nieuwe brandstofkaart besteld. Wanneer ontvang ik deze?

U dient rekening te houden met een bestelperiode van 10 werkdagen.

Ik heb een nieuwe brandstofkaart gekregen. Wat moet ik doen met de oude?

De oude brandstofkaart mag vernietigd worden bij ontvangst van de nieuwe. Indien u verkiest om ze terug op te sturen naar ons, kan dat naar het volgende adres:

Arval Belgium
Ikaroslaan 99
1930 Zaventem.

Ik rij met een vervangwagen. Mag ik ook voor deze wagen mijn brandstofkaart gebruiken?

U mag de brandstofkaart van uw leasewagen hiervoor gebruiken. U dient wel bij ingave van de kilometerstand '1' op te geven.

Boetes

Ik heb een boete/bekeuring ontvangen in een andere taal. Kan ik hier een vertaling van opvragen?

Dit dient u rechtstreeks bij de instantie te vragen die de boete/bekeuring uitschrijft. Arval stuurt enkel de communicatie door die wij zelf ontvangen van de instantie.

Waar kan ik controleren of een boete al dan niet betaald is?

Dit kan u niet via ons. Hiervoor moet u contact opnemen met de instantie die de boete heeft opgesteld.

Er staat geen bedrag vermeld op een boete die ik heb ontvangen. Wat moet ik doen?

Het ontvangen document moet u terugsturen naar de verbaliserende instantie om  te bevestigen dat u de bestuurder was. In de komende weken ontvangt u van hen de details om de betaling uit te voeren.

Ik heb een boete ontvangen via My Arval maar kan niet inloggen. Wat nu?

Let op het volgende:
- Controleer uw e-mail (en spam folder) voor een login en paswoord voor uw My Arval account. Als u niets hebt ontvangen, probeer dan de "reset password" functie op http://myarval.com, of neem contact op met uw vlootbeheerder.

Ik heb een boete ontvangen. Kan ik deze betwisten?

U kan deze boete enkel betwisten bij de instantie die de bekeuring heeft opgelegd.

Verzekering

Moet ik een speciale verzekering afsluiten indien ik met de wagen naar het buitenland ga?

Neen, de wagen blijft ook in het buitenland volledig verzekerd. Er moet wel een speciale toelating worden aangevraagd voor de landen die niet op de groene kaart staan aangegeven. Deze toelating kan u aanvragen door contact op te nemen met XXX

Wie mag allemaal met mijn leasewagen rijden?

Van Arval mag iedereen met een geldig rijbewijs (ook voorlopig rijbewijs) rijden met uw leasewagen. Let op, de Car Policy van uw werkgever laat dit misschien niet toe. Controleer dus altijd de regels opgelegd door uw werkgever. Tevens is het verboden om rijles te geven tegen betaling.

Wat gebeurt er bij een ongeval in het buitenland waarbij de wagen niet meer te repareren valt?

Bij een total loss zullen de bestuurder en de inzittenden gerepatrieerd worden naar hun land van herkomst door Arval Assistance.