Bekeuringen – Veelgestelde vragen

BEKEURINGEN

Ik heb een boete ontvangen via My Arval maar kan niet inloggen. Wat nu?

Om in te loggen op My Arval en de boete te bekijken, moet u uw professioneel e-mailadres gebruiken.
Als u het wachtwoord niet meer kent, kan u een nieuw aanvragen via 'reset password'. Als er zich toch nog problemen voordoen, kan u contact opnemen met Arval Driver Care.

> Ga naar My Arval

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Ik heb een boete ontvangen. Kan ik deze betwisten?

U kan een bekeuring alleen betwisten bij de verbaliserende instantie. Stuur daarvoor het antwoordformulier ingevuld terug.


Ik heb een boete met onmiddellijke inning ontvangen, maar nog geen proces-verbaal.

Een bekeuring met onmiddellijke inning wordt verstuurd per post, terwijl het proces-verbaal door de politie wordt opgesteld. Door een vertraging bij de politie kan het zijn dat het proces-verbaal van een boete pas later aankomt.


Er staat geen bedrag vermeld op het proces-verbaal die ik heb ontvangen. Wat moet ik doen om de boete te betalen?

U volgt het best de instructies op het proces-verbaal en de bijbehorende vragenlijst. In de komende weken ontvangt u van hen de details om de bekeuring te betalen.


Ik heb een boete/bekeuring ontvangen in een andere taal. Kan ik hier een vertaling van opvragen?

Dat dient u rechtstreeks bij de verbaliserende instantie op te vragen.


Ik heb mijn bekeuring op tijd betaald, maar ik heb toch een herinnering ontvangen.

Als u de bekeuring op tijd betaald hebt, mag u de herinnering negeren. De betaling en herinnering van de boete zullen elkaar gekruist hebben. Om er toch zeker van te zijn dat de overschrijving goed is aangekomen, kan u contact opnemen met de verbaliserende instantie. Arval zelf heeft geen enkel zicht op de betalingsvoorwaarden.


Waar kan ik controleren of een boete al dan niet betaald is?

Arval kan jammer genoeg niet nagaan of een bekeuring betaald is. Hiervoor moet u contact opnemen met de verbaliserende instantie.

Waarom kiest u voor Arval?

Betrouwbare leasing partner

Met meer dan 70.000 auto’s zijn we de

grootste leasingmaatschappij in België.

Bovendien maken wij deel uit van BNP

Paribas Fortis.

Gemoedsrust

Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.

U kan met een gerust hart de baan op.

Volledig dienstenpakket inbegrepen

Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de

prijs inbegrepen. De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.

1 contactpersoon voor al uw vragen

U heeft steeds contact met dezelfde vertrouwde contactpersoon

die al uw vragen zal beantwoorden.