Collections Officer MID

Standaard
Afdeling:
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Werkervaring:
Minstens 3 jaar
Ervaring:
Bachelor of equivalent (>= 3 jaar)
Referentie:
BNP023885
Missies:

Arval werd opgericht in 1989 en maakt deel uit van de BNP Paribas Group. We bieden al 30 jaar klanten en bestuurders de beste oplossingen voor de uitdagingen van vandaag én morgen. Elke dag zetten meer dan 7500 medewerkers in 30 landen zich in om de trajecten en reizen van onze klanten zo naadloos en duurzaam mogelijk te maken; ongeacht het segment waarin ze actief zijn - van multinationals tot zelfstandigen en particulieren, ongeacht de mobiliteitsoplossing die ze nodig hebben en ongeacht de levensfase waarin ze zich bevinden. Ook houden we steeds de evoluties in de maatschappij op het vlak van mobiliteit nauwlettend in de gaten; nieuwe technologieën, elektrificatie van wagenparken, strengere regelgeving, rol van de auto in steden, evolutie van eigendom naar gebruik, opkomst van een circulaire economie, nood aan milieubescherming, enzovoorts. “ 

Onze (leef)wereld verandert razendsnel. En Arval… verandert mee. Wij bieden onze klanten eenvoudige, vlotte en complete mobiliteitsoplossingen die perfect aansluiten op hun behoeften, want onze rol gaat veel verder dan louter operationele leasing. En deze oplossingen, onze producten en diensten, zouden niet bestaan zonder de belangrijkste factor: onze medewerkers. 

We kijken nog meer naar de wereld van morgen en zetten ons in voor de toekomst. Het gaat niet om de eindbestemming, maar om de reis. En jouw tijd bij Arval wordt ongetwijfeld één van de mooiste reizen die je maakt. Werken bij Arval betekent continu in beweging zijn. Het betekent je talenten optimaal inzetten en jezelf blijven ontwikkelen. Weet jij al wat je wilt bereiken? Wij helpen je graag. Ter versterking van ons Collections team in Zaventem, zijn we op zoek naar een gedreven Collections Officer MID

Wat doe je?

  • Je zorgt voor de opvolging van vervallen openstaande facturen naar het bekomen van betalingen zodoende het geheel van openstaande schulden tot een minimum worden beperkt.
  • Je handelt overeenkomstig de procedures en werkwijzen van toepassing zijnde op onze afdeling.
  • Je bent verantwoordelijk voor de opvolging van je eigen klanten portefeuille, zijnde de MID-klanten, en dit voor zowel België als voor Luxemburg.
  • Je onderneemt en registreert de nodige communicaties schriftelijk en telefonisch zowel intern (voornamelijk met onze credit en sales afdeling) als extern om achterstallige factuurbedragen zo spoedig mogelijk te innen, alsook beantwoord je de inkomende e-mails en oproepen.
  • Je overlegt met je manager en team expert bij moeilijke dossiers.
  • Je verzekert de inname van alle rijdende wagens zowel bij faillietverklaring van een klant (ook de aangifte van de schuldvordering) als bij contractverbreking (en stuurt de nieuwe dossiers door aan onze advocaten) en zorgt voor de opvolging en rapportering van deze gevallen.
  • Je volgt en behandelt advocatendossiers van A tot Z. En rapporteert hierover naar je team manager en team expert.
  • Je staat in voor de juiste weergave van de latere betalingsopvolging statussen in het collection systeem.
  • Je neemt deel aan interne meetings ter bespreking van mogelijke efficiëntere aanpakken.
  • Je voorziet de opvolging status van jouw klanten met de belangrijkste betalingsachterstanden in het overzicht dat onderdeel uitmaakt van de maandelijkse collection rapportering naar het management toe.
  • Je werkt mee aan projecten binnen je doelgroep, zoals onder andere de outsourcing van manuele activiteiten, de automatisering (robotisering) van sommige handelingen, etc.
  • Aanbrengen van verbeteringen in het Collections Corporate Informaticasysteem (IMX) in samenspraak met de team expert.

Wie ben je? 

  • Je bezit een bachelorsdiploma of graduaat in een boekhoudkundige richting of je kan gelijkwaardige ervaring aantonen. Je hebt bij voorkeur enkele jaren ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je komt dagelijks in contact met nationale en internationale klanten, dus naast het Nederlands spreek je vlot Frans en Engels.
  • Je bent leergierig en je houdt van een open en vlotte communicatie waarbij telefonisch contact jouw favoriete bezigheid is.
  • Het spreekt voor zich dat deze functie zeer goede telefoonvaardigheden, assertiviteit en standvastigheid in het geven van richtlijnen aan wanbetalers vereist.
  • Je denkt klantgericht.
  • Je werkt nauwkeurig en zelfstandig en neemt verantwoordelijkheid op.

Wat bieden wij jou aan?

  • Je komt terecht op een team waar je samenwerkt met enthousiaste collega’s die actief bijdrage aan een excellente customer journey.
  • Een stabiele functie die je dagelijks voldoende variatie en uitdagingen biedt om het ook op lange termijn spannend te houden.
  • Tal van teamactiviteiten, georganiseerd door zowel het bedrijf als onder de collega's.
  • Een marktconform loon aangevuld met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, enz).
  • Mogelijkheid om Salary4Mobility te nemen.
  • Hybride werken (tot 2 dagen per week na inwerkperiode) is een optie.
  • 32 verlofdagen ifv 39u werkweek.
  • Uitgebreid opleidingsaanbod met tal van doorgroeimogelijkheden.