Arval Mobility-app - Gebruikersvoorwaarden

 

Datum laatste aanpassing: oktober 2022

Het doel van deze Gebruiksvoorwaarden (hierna de 'Gebruiksvoorwaarden') is de toegangs- en gebruiksvoorwaarden te bepalen van de Arval Mobility App-dienst (met inbegrip van de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten) door de Gebruikers, zoals hieronder gedefinieerd, ter beschikking gesteld door Arval Belgium NV, met maatschappelijke zetel te Ikaroslaan 99, 1930 Zaventem, RPR Brussel btw BE 0436.781.102 (hierna 'Arval'), evenals de rechten en plichten van de Gebruikers.

Deze Gebruiksvoorwaarden zijn op elk moment toegankelijk op de Applicatie en hebben voorrang op elke andere andersluidende versie of elk ander andersluidend document.

Gebruikers worden erop gewezen dat de Arval Mobility App-dienst die ze gebruiken, hen wordt aangeboden in het kader van een dienst die hun werkgever heeft afgesloten (hierna de 'Klant').

 

Artikel 1. Definities

De volgende termen, zowel in het enkelvoud als in het meervoud, hebben altijd de volgende definitie:

  • Account: de persoonlijke ruimte van de Gebruiker op de Applicatie met een persoonlijke login en wachtwoord om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de Arval Mobility App-dienst.
  • Arval Mobility App-dienst: de hierin beschreven dienst, dat wil zeggen een aggregator van mobiliteitsdiensten waarmee Gebruikers de Mobiliteitsdiensten voor de Reizen van de Gebruikers kunnen visualiseren op een geografische kaart, boeken en eventueel betalen.
  • Applicatie: de mobiele applicatie 'Arval Mobility App', het onderwerp van dit document, beschikbaar op iOS (versie 11 en hoger) en ANDROID (versie 6.0 en hoger) en waarmee Gebruikers de Arval Mobility App-dienst kunnen gebruiken.
  • 'Budget': het (de) virtuele budget(s) dat (die) aan een Gebruiker wordt (worden) toegekend voor doeleinden van het Professioneel Budget, het Federaal Mobiliteitsbudget en / of de Cafetariavergoeding binnen de Oplossing in overeenstemming met het mobiliteitsbeleid van de Klant.
  • Cafetariavergoeding: een bedrag, apart van het Federaal Mobiliteitsbudget, dat door de Klant aan zijn Gebruikers wordt toegekend overeenkomstig zijn intern mobiliteitsbeleid, en dat uitsluitend bestemd is voor hun Privéreizen. Dit bedrag wordt door de Klant toegekend voor de Privéreizen van zijn Gebruikers en wordt niet toegekend voor Zakenreizen. (*) OPMERKING: de Gebruiker wordt geïnformeerd dat deze functie nog niet beschikbaar is op de datum waarop deze Gebruiksvoorwaarden zijn ondertekend, maar binnenkort beschikbaar zou moeten zijn.
  • Federaal Mobiliteitsbudget: het bedrag waarmee de Klant, in overeenstemming met zijn interne mobiliteitsbeleid, een bedrag, zonder kosten of belastingen, kan betalen aan zijn Gebruikers die het vervoermiddel gebruiken waarnaar wordt verwezen in de wet van 17 maart 2019 betreffende de invoering van een mobiliteitsbudget (zoals van tijd tot tijd gewijzigd). Dit bedrag wordt door de Klant toegekend voor de Privéreizen van zijn Gebruikers. (*) OPMERKING: de Gebruiker wordt geïnformeerd dat deze functie nog niet beschikbaar is op de datum waarop deze Gebruiksvoorwaarden zijn ondertekend, maar binnenkort beschikbaar zou moeten zijn.
  • Gebruiker: elke natuurlijke persoon die toegang heeft tot de Applicatie en door de Klant is gemachtigd om de Applicatie en de Arval Mobility App-dienst te gebruiken in overeenstemming met artikel 3 hieronder en die in dienst is van de Klant.
  • Klant: de juridische entiteit die een contract heeft gesloten voor de levering van de Oplossing aan Arval, waardoor haar medewerkers de Applicatie en de Arval Mobility App-dienst als Gebruikers kunnen gebruiken.
  • Mobiliteitspartners: aanbieders (Arval of derde aanbieders) van wie de mobiliteitsdiensten via de Applicatie worden aangeboden.
  • Mobiliteitsdiensten: de combinatie van oplossingen om een Reis te kunnen voltooien die toegankelijk is via de Applicatie en die Arval of de Mobiliteitspartners aan de Gebruiker vanuit zijn Account verstrekken.
  • Oplossing: de intelligente stedelijke mobiliteitssoftware-oplossing die Arval aanbiedt en die bestaat uit een platform dat toegankelijk is voor de Klant en de Applicatie die beschikbaar wordt gesteld aan Gebruikers. Voor alle duidelijkheid, het concept van de Oplossing omvat niet de Mobiliteitsdiensten die door Mobiliteitspartners onder hun verantwoordelijkheid worden verstrekt.
  • Optimile: de partner van Arval, die de Oplossing ondersteunt en de Mobiliteitspartners rechtstreeks betaalt.
  • Partner: elke derde die diensten aanbiedt die zijn ingebed in, beschikbaar zijn op of verbonden zijn met de Arval Mobility App, zoals, zonder beperking, de Mobiliteitspartners, betalingsdienstaanbieders en Sociaal Secretariaten.
  • Persoonsgegevens: informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon; een 'identificeerbare natuurlijke persoon' is iemand die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online identificator of van een of meer elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon.
  • Persoonsgegevensverordeningen: verwijzen gezamenlijk naar de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (hierna de 'AVG') vanaf 25 mei 2018 alsook de Belgische tenuitvoerbrenging ervan (Wet van 30 juli 2018).
  • Professioneel Budget: het budget dat door de Klant wordt toegewezen aan de Gebruiker in de Oplossing voor de Zakenreizen van de Gebruiker.
  • Reis: de reis die een Gebruiker maakt met behulp van een Mobiliteitsdienst in de Applicatie. Deze Reizen zijn onderverdeeld in de volgende categorieën:
    • 'Zakenreis': een reis die een Gebruiker maakt voor zakelijke doeleinden, tijdens zijn werkuren.
    • 'Privéreis': een reis die een Gebruiker maakt voor privédoeleinden.

 

Artikel 2. Aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden

2.1 Doel van de Gebruiksvoorwaarden en de Arval Mobility App-dienst

De Arval Mobility App-dienst is een aggregator van Mobiliteitsdiensten waarmee Gebruikers Mobiliteitsdiensten voor professioneel en / of privégebruik kunnen visualiseren op een geografische kaart, boeken en eventueel betalen. Daarnaast kunnen Gebruikers met de Arval Mobility App-dienst via de Applicatie de juiste Reis bepalen om de gewenste bestemming te bereiken, tijdens de Reis worden begeleid en op de hoogte worden gebracht van gebeurtenissen die zich tijdens de Reis voordoen (bv. files, ongevallen, enz. ...).

 

2.2 Aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden

De Gebruiksvoorwaarden vormen een overeenkomst tussen de Gebruiker en Arval. De toegang tot de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie is onderworpen aan de uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding door de Gebruiker van de Gebruiksvoorwaarden. Indien de Gebruiker de Gebruiksvoorwaarden niet aanvaardt, zal hij / zij geen toegang hebben tot en geen gebruik kunnen maken van de Applicatie en de Arval Mobility App-dienst.

Arval behoudt zich het recht voor om de Gebruiksvoorwaarden op elk moment en zonder kennisgeving te wijzigen en / of bij te werken. De wijzigingen worden van kracht zodra ze in de Applicatie zijn geüpload en door de Gebruiker zijn aanvaard. De Gebruiksvoorwaarden zijn te allen tijde beschikbaar in de Applicatie-instellingen. De Gebruikers worden ervan op de hoogte gebracht en aanvaarden dat ze de Applicatie niet langer mogen gebruiken indien ze wijzigingen aan deze Gebruiksvoorwaarden die hen door Arval kunnen worden verstrekt niet aanvaarden.

Indien een bepaling van de Gebruiksvoorwaarden nietig is als gevolg van een wijziging in de wet- of regelgeving, of als zodanig wordt verklaard door een definitieve beslissing van een rechterlijke instantie, heeft dit geen invloed op de geldigheid en naleving van de andere bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden.

Voor alle duidelijkheid, deze Gebruiksvoorwaarden zijn niet van toepassing op de Mobiliteitsdiensten, die onderworpen blijven aan de contractuele documentatie die specifiek voor hen is.

 

Artikel 3. Toegang tot en gebruik van de Applicatie en Mobiliteitsdiensten

3.1 Toegangsvoorwaarden van de Gebruiker tot de Applicatie

Voordat een Gebruiker toegang krijgt tot de Applicatie, moet de Klant waarmee hij / zij verbonden is aan Arval een lijst bezorgen van zijn medewerkers die gemachtigd zijn om de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie te gebruiken.

Op basis van de door de Klant verstrekte informatie ontvangt elke Gebruiker een e-mail op het door de Klant opgegeven e-mailadres met het verzoek om in te loggen op de Applicatie. Na de instelling van zijn / haar wachtwoord heeft de Gebruiker toegang tot de Applicatie (de persoonlijke login en het wachtwoord worden hierna de 'Toegangscodes' genoemd).

Elke Gebruiker die door zijn / haar werkgever is gemachtigd en uitgenodigd, kan zijn / haar Account aanmaken door (i) in te loggen op de Applicatie, (ii) zijn / haar Toegangscodes in te voeren, (iii) de vereiste informatie te verstrekken; (iv) akkoord te gaan met deze Gebruiksvoorwaarden en (v) kennis te nemen van de Gegevensbeschermingsverklaring van de Arval Mobility App. De verstrekte informatie moet nauwkeurig en waarheidsgetrouw zijn en zo nodig door Gebruikers worden bijgewerkt.

De Gebruiker verbindt zich ertoe slechts een Account aan te maken die overeenstemt met zijn / haar profiel.

 

3.2 Verantwoordelijkheid voor de login parameters

Toegangscodes van Gebruiker zijn persoonlijk en vertrouwelijk. De Gebruiker verbindt zich ertoe deze veilig te bewaren en niet mee te delen aan derden, met inbegrip van andere Gebruikers, om welke reden ook, op welke manier en in welke vorm ook.

De Gebruiker verbindt zich ertoe de Klant en / of Arval onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te brengen van elk ongeoorloofd gebruik, verlies of diefstal van zijn / haar Toegangscodes en / of van elke aanval op de veiligheid van de Applicatie.

 

3.3 Minimale systeemvereisten

De toegang tot en het gebruik van de Applicatie vereisen dat de Gebruiker over de volgende hardware en software beschikt: een smartphone met besturingssysteem iOS (versie 12.4) of Android (sdk versie 21). Wanneer de Gebruiker niet over de minimale systeemvereisten beschikt, kan Arval in geen geval aansprakelijk worden gesteld indien het onmogelijk en / of moeilijk is om toegang te hebben tot de Applicatie en / of ze te gebruiken. Alle kosten met betrekking tot de hardware en software van de Gebruiker die nodig zijn voor de toegang tot en het gebruik van de Applicatie, ongeacht of het gaat om hardware-, software- of internettoegangskosten, zijn uitsluitend ten laste van de Gebruiker en / of de Klant die hem / haar tewerkstelt.

 

3.4 Toegang tot en gebruik van de Arval Mobility App en de Mobiliteitsdiensten

Vooreerst wordt gepreciseerd dat elke Mobiliteitsdienst door de betrokken Mobiliteitspartner onder zijn eigen verantwoordelijkheid wordt verleend.

Via de Applicatie heeft de Gebruiker toegang tot verschillende Mobiliteitsdiensten die door de Mobiliteitspartners worden aangeboden, volgens de instellingen die de Klant eerder voor de mobiliteitsdoeleinden van de Gebruikers heeft gemaakt.

Met de Applicatie kan de Gebruiker met name:

  • zijn / haar Account aanmaken en beheren; zich desgewenst via GPS lokaliseren om de beschikbare Mobiliteitsdiensten om hem / haar heen gemakkelijker te kunnen vinden en het vertrekpunt te identificeren wanneer hij / zij een route zoekt
  • zoeken naar een route, die multimodaal kan zijn, tussen een vertrek- en aankomstpunt
  • een Reis kiezen, boeken en starten
  • de Mobiliteitspartners betalen overeenkomstig de voorwaarden zoals bepaald in artikel 3.4.2 hierna
  • mobiliteitskosten registreren (voor mobiliteitsdiensten buiten de Applicatie) en betalingsbewijzen uploaden
  • op de hoogte worden gebracht van ontwikkelingen, verbeteringen en nieuwe functies in de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en Mobiliteitsdiensten
  • een Reishistoriek bijhouden
  • zijn / haar facturen controleren (voor bepaalde Diensten als de betaling via de Applicatie gebeurt)
  • opmerkingen en klachten versturen.

Diensten op basis van de locatie van de Gebruiker: sommige functies van de Arval Mobility App-dienst gebruiken locatie-informatie in de vorm van GPS-signalen die worden verzonden door het mobiele apparaat van de Gebruiker waarop de Applicatie is geïnstalleerd, indien de Gebruiker dit toestaat. Die informatie wordt verwerkt zoals beschreven in de Gegevensbeschermingsverklaring van de Arval Mobility App (zie Artikel 8). De Gebruiker wordt erop gewezen dat zonder die informatie bepaalde functies van de Arval Mobility App-dienst niet of slechts in beperkte mate kunnen worden aangeboden.

 

3.4.1 Aanvaarding van de gebruiksvoorwaarden van Mobiliteitspartners en mobiliteitsaanbieders

Indien mobiliteitsdiensten voor een Reis worden geselecteerd met een Mobiliteitspartner binnen de Applicatie, wordt de Gebruiker gevraagd om de gebruiksvoorwaarden van de Mobiliteitspartner te aanvaarden, die hem / haar zullen worden meegedeeld voordat hij / zij de Reis kan boeken. Bij een weigering van deze gebruiksvoorwaarden kan de Mobiliteitspartner de gevraagde Mobiliteitsdienst niet leveren.

Als de mobiliteitsdiensten voor een Reis worden geselecteerd bij een mobiliteitsaanbieder buiten de Applicatie, moet de Gebruiker het ticket zelf boeken en betalen via de middelen die door die mobiliteitsaanbieder worden aangeboden, terwijl hij / zij zijn / haar onkosten in de Applicatie kan uploaden.

 

3.4.2 Betaling en facturatie van de Gebruiker of Klant

Arval factureert de terbeschikkingstelling van de Applicatie niet aan de Gebruiker. De Mobiliteitsdiensten die de Gebruikers via de Applicatie gebruiken, blijven niettemin onderworpen aan de financiële en tariefvoorwaarden die door de Mobiliteitspartners worden vastgelegd.

(i) Betaling en facturatie van mobiliteitsdiensten

De mobiliteitsdiensten die de Gebruiker gebruikt, worden als volgt betaald:

  • wanneer de Gebruiker gebruik maakt van Mobiliteitsdiensten die door Mobiliteitspartners via het Platform worden aangeboden, gebeurt de betaling via de door Optimile ter beschikking gestelde rechtstreekse betaaloplossing; of

  • wanneer de Gebruiker mobiliteitsdiensten gebruikt buiten de Applicatie (dat wil zeggen aangeboden door mobiliteitsaanbieders die geen Mobiliteitspartners zijn), wordt de betaling door de Gebruiker rechtstreeks gedaan aan die mobiliteitsaanbieder (buiten de Arval Mobility App Applicatie) onder de controle en exclusieve verantwoordelijkheid van die mobiliteitsaanbieder.

 

(ii) Professioneel Budget, Federaal Mobiliteitsbudget en Cafetariavergoeding

De Klant kan aan zijn Gebruikers via de Applicatie een Professioneel Budget, Federaal Mobiliteitsbudget en / of Cafetariavergoeding hebben toegekend. De Klant is als enige verantwoordelijk voor het beheer van de Budgets van elke Gebruiker.

Neem contact op met uw werkgever voor meer informatie over de toegang tot het Professioneel Budget, het Federaal Mobiliteitsbudget en / of de Cafetariaplanvergoeding.

Bij het boeken van een Reis kiest de Gebruiker de Budget(s) waarmee de kosten van de Reis worden verrekend (Professionele Budget, Budget Federaal Mobiliteitsbudget en / of Budget Cafetariavergoeding) naargelang het geval. Per Reis kan een combinatie van verschillende types Budget worden gebruikt, indien een Reis bestaat uit een aantal opeenvolgende gedeeltelijke Reizen of een combinatie van mobiliteitsoplossingen aangeboden door verschillende Mobiliteitsaanbieders. Als een Reis (of gedeeltelijke Reis) echter bestaat uit een reis met slechts een mobiliteitsaanbieder, kan voor die Reis niet meer dan een type Budget worden gebruikt.

Als er onvoldoende geld in de Budget van een Gebruiker zit binnen het Professioneel Budget, het Federaal Mobiliteitsbudget of de Cafetariavergoeding om een door een Gebruiker geselecteerde Mobiliteitsdienst te betalen, kan de Gebruiker, als hij / zij daartoe gemachtigd is, een andere Budget kiezen. Als geen van de Budgets van de Gebruiker elk apart over voldoende geld beschikt om de gekozen Mobiliteitsdienst te betalen, mag de Gebruiker de gekozen Mobiliteitsdienst niet bestellen via de Applicatie. In dat geval moet die Gebruiker de Reis boeken en rechtstreeks betalen via de mobiele applicatie van de Mobiliteitsaanbieder of een andere Budget kiezen voor zover in die Budget voldoende geld zit en geschikt is voor de betreffende Reis. Er wordt geen voorschot in contanten verstrekt via de Applicatie voor de betaling van de Mobiliteitsdiensten in geval van onvoldoende cash in het Federaal Mobiliteitsbudget en / of de Cafetariaplanvergoeding van de Gebruiker.

 

(iii) Kostenregistratie - Terugbetaling van kosten

De Gebruiker kan via de Applicatie zijn / haar uitgaven voor mobiliteitsdiensten bij mobiliteitsaanbieders buiten de Applicatie toevoegen in de Applicatie met het oog op terugbetaling door de Klant aan de Gebruiker en / of bewijsstukken. Hierbij geldt:

  • voor de kosten verbonden aan zuivere Privéreizen, door de kosten via de Applicatie te boeken op het Federaal Mobiliteitsbudget of de Cafetariavergoeding (indien van toepassing); of
  • voor kosten in verband met Zakenreizen, conform het beleid van de Klant voor het beheer van onkostendeclaraties.

Bij de registratie van zijn / haar kosten moet de Gebruiker kiezen uit een lijst van door de Klant geautoriseerde kosten, de soorten diensten en producten die onder de functie 'kosten toevoegen' vallen en die kunnen worden vergoed.

Die kosten kunnen door de Klant aan de Gebruiker worden terugbetaald, na voorlegging van de kosten in de Applicatie (of anders, zoals overeengekomen tussen de Gebruiker en de Klant). Zodra de instantbetaalmodule is gereleased (vermoedelijke datum: oktober 2022), zal Optimile al deze kosten op dat moment onmiddellijk (dat wil zeggen bij betaling door de Gebruiker van de mobiliteitsaanbieder) aan de Gebruiker terugbetalen, (i) na validatie van dergelijke kosten door de Klant (manueel of met geautomatiseerde middelen) en (ii) op voorwaarde dat de bankrekening van de Gebruiker die op het platform is geregistreerd, instantbetalingen ondersteunt (anders gebeurt de terugbetaling via gewone overschrijving).

Enkel de kosten in verband met een mobiliteitsproduct en / of -dienst die in aanmerking komen voor een onkostennota, Federaal Mobiliteitsbudget en / of Cafetariavergoeding worden door de Gebruiker toegevoegd. De gebruiker moet ook een bewijsstuk (bv. factuur) verstrekken.

De beslissing of een uitgave in aanmerking komt voor terugbetaling, en / of gevalideerd en terugbetaald wordt door de Klant aan de Gebruiker, ligt volledig bij de Klant. Arval noch Optimile kan aansprakelijk worden gesteld voor een gebrek aan validatie en / of terugbetaling ervan door de Klant.

Neem contact op met uw werkgever voor de lijst van mobiliteitsdiensten die in aanmerking komen voor terugbetaling.

De informatie die op die manier door de Gebruiker aan Arval wordt verstrekt, wordt als juist en eerlijk beschouwd. Arval zal noch de interne mobiliteitsregels van de Klant verifiëren noch een individuele en gedetailleerde controle uitvoeren op elke geboekte uitgave en kan niet aansprakelijk worden gesteld indien valse informatie wordt verstrekt of indien de Gebruiker en / of de Klant fouten of misbruiken van welke aard ook met betrekking tot de registratiefunctie voor kosten zouden maken.

 

(iv) Terugvordering door de Klant van de Gebruiker

Indien de Klant, overeenkomstig zijn intern beleid, van oordeel is dat de kosten van een Reis ten onrechte aan de Budget van een Gebruiker zijn toegewezen, of dat een Reis niet in aanmerking komt voor terugbetaling van een uitgave, heeft de Klant het recht om de kosten van de Reis rechtstreeks op de Gebruiker te verhalen of terug te vorderen overeenkomstig zijn intern beleid.

 

3.5 Beschikbaarheid van de Arval Mobility App-dienst en Applicatie

Arval verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om een continue toegang tot de Arval Mobility App-dienst te garanderen, behalve in geval van onbeschikbaarheid en / of beperking door onderhoudswerkzaamheden (in het bijzonder voor updates, correcties, verbeteringen en / of wijzigingen van welke aard ook aan de Applicatie en / of de Arval Mobility App-dienst) of in geval van overmacht, een externe gebeurtenis of ten gevolge van een derde.

Arval heeft de mogelijkheid om de toegang tot en / of de werking van de Arval Mobility App-dienst ipso jure en zonder kennisgeving op te schorten, te beperken en / of te onderbreken indien de Klant zijn verplichtingen niet nakomt, en in het bijzonder indien de Klant niet betaalt wat hij aan Arval verschuldigd is.

Arval verbindt zich niet en verleent geen enkele garantie met betrekking tot de Mobiliteitsdiensten van de derde Mobiliteitspartners, die als enige verantwoordelijk blijven voor die Mobiliteitsdiensten.

 

Artikel 4. Correct gebruik van de Oplossing

In het kader van de Arval Mobility App-dienst kan de Gebruiker de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten gebruiken in het kader van zijn / haar beroepsactiviteit, maar ook voor zijn / haar Privéreizen.

De Gebruiker verbindt zich ertoe de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten te gebruiken in overeenstemming met de Gebruiksvoorwaarden, de toepasselijke wet- en regelgeving en de gebruiksvoorwaarden van de Mobiliteitspartners zoals aanvaard door de Gebruiker.

Meer bepaald is het ten strengste verboden om de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten op de volgende manier en / of voor de volgende doeleinden te gebruiken:

  • storing veroorzaken in de Applicatie of er toegang toe krijgen via een andere methode dan in de Gebruiksvoorwaarden en in de instructies die hen ter beschikking worden gesteld
  • met het oog op illegale, discriminerende of frauduleuze activiteiten of activiteiten die de rechten of veiligheid van Arval en / of derden in gevaar brengen
  • de openbare orde of de toepasselijke wet- en regelgeving schenden
  • helpen bij een of meer van de hierboven beschreven handelingen of ertoe aanzetten, in welke vorm en op welke wijze ook
  • en meer in het algemeen elke praktijk die de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie een ander doeleinde geeft dan de doeleinden waarvoor ze zijn ontworpen.

Wat het gebruik van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie in een professionele context betreft, wordt de Gebruiker ervan op de hoogte gebracht dat dit onderworpen kan zijn aan interne bedrijfsregels die specifiek zijn voor de Klant en waarvan de Klant de details aan de Gebruiker zal meedelen. Evenzo is het mogelijk dat bepaalde Mobiliteitsdiensten niet beschikbaar zijn als gevolg van de door de Klant gekozen regels.

Bovendien zijn sommige functies, afhankelijk van de keuzes en instellingen van de Klant, mogelijk niet toegankelijk voor de Gebruiker (in het bijzonder: Cafetariavergoeding, Federaal Mobiliteitsbudget en / of registratie van onkosten).

 

Artikel 5. Ontwikkeling van Applicatie en kennisgeving aan Gebruiker

5.1 Arval op de hoogte brengen bij een incident

De Gebruiker verbindt zich ertoe Arval onmiddellijk op de hoogte te brengen van elke anomalie, slechte werking, incident, vertraging en / of elke moeilijkheid van welke aard ook (hierna het 'Incident' genoemd) in de gehele Arval Mobility App-dienst en / of de Applicatie of een deel ervan zodra hij / zij ervan op de hoogte is. 

Waar nodig moet de Gebruiker Arval op de hoogte brengen van het Incident via de supportpagina die beschikbaar is op de Applicatie. De Gebruiker moet het Incident nauwkeurig en gedocumenteerd beschrijven.

 

5.2 Technische ondersteuning voor de Gebruiker

Arval biedt de Gebruiker elektronische ondersteuning met betrekking tot Incidenten. Contactgegevens voor technische ondersteuning vindt u op de supportpagina van de Applicatie. Arval zal alles in het werk stellen om binnen een redelijke termijn op het verzoek van de Gebruiker te reageren.

 

5.3 Onderhoud en ontwikkeling van de Arval Mobility App-dienst

Arval zal waarschijnlijk correctief, preventief en doorlopend onderhoud uitvoeren van de Arval Mobility App-dienst en / of de Applicatie. De Gebruiker wordt ervan op de hoogte gebracht dat door de interventies van Arval de Arval Mobility App-dienst en / of de Applicatie geheel of gedeeltelijk onbeschikbaar kan zijn. Arval zal alles in het werk stellen om deze activiteit buiten de werkuren uit te voeren en de Gebruiker indien mogelijk op voorhand op de hoogte te brengen.

Arval behoudt zich ook het recht voor om zijn Gebruikers op de hoogte te brengen van ontwikkelingen en verbeteringen in de functies van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie, in overeenstemming met de Verordening inzake Persoonsgegevens. De Gebruiker heeft het recht om zich ertegen te verzetten onder de voorwaarden die zijn uiteengezet in de Gegevensbeschermingsverklaring van de Arval Mobility App zoals vermeld in artikel 8 van deze Gebruiksvoorwaarden.

 

Artikel 6. Garanties – Verantwoordelijkheden – Beperking van aansprakelijkheid

Arval kan door de Gebruiker in het kader van deze Gebruiksvoorwaarden alleen aansprakelijk worden gesteld voor materiële schade en verliezen die rechtstreeks toe te schrijven zijn aan Arval als gevolg van het feit dat Arval deze Gebruiksvoorwaarden niet naleeft voor de levering van de Arval Mobility App-dienst, met uitzondering van de Mobiliteitsdiensten. Bijgevolg kan Arval in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade of verliezen (met inbegrip van omzetverlies, verlies van klanten, winstderving, verlies van kansen en / of gegevensverlies) of voor onvoorzienbare schade of verliezen.

Aangezien de Gebruiker kosteloos toegang krijgt tot de Arval Mobility App-dienst, is de aansprakelijkheid van Arval jegens de Gebruiker krachtens deze Gebruiksvoorwaarden, voor alle oorzaken van schade samen, beperkt tot het bedrag dat de Klant aan Arval heeft betaald in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Arval Mobility App die door de Klant en Arval zijn ondertekend gedurende de twaalf (12) maanden voorafgaand aan het ontstaan van de betwiste schade.

De Gebruiker is als enige verantwoordelijk voor:

  • zijn / haar gebruik van de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten
  • de integriteit, nauwkeurigheid en kwaliteit van de gegevens die hij / zij verstrekt
  • zijn / haar Toegangscodes, met name bij verlies, diefstal of vergetelheid
  • de goede werking, de veiligheid en de hardware- en / of softwaremaatregelen die hij / zij neemt om zijn / haar eigen apparatuur te beschermen (zoals antivirusprogramma's geïnstalleerd op zijn smartphone, ...)
  • software en / of inhoud van derden op zijn / haar apparatuur.

Arval kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor een verkeerd gebruik van de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie of de Mobiliteitsdiensten, voor de inhoud van de door de Gebruiker en / of de Klant verstrekte informatie die onjuist, vals of misleidend is, voor de niet-naleving door de Gebruiker en / of de Klant van de Gebruiksvoorwaarden of de toepasselijke wet- en / of regelgeving, of voor enige schade die daaruit voortvloeit.

Arval neemt een middelenverbintenis op zich bij de uitvoering van deze Gebruiksvoorwaarden. Arval garandeert niet dat de Arval Mobility App-dienst voortdurend en ononderbroken zal werken, noch dat het vrij is van fouten of beveiligingsfouten.

De Gebruiker erkent dat Arval te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving vrij blijft om de Arval Mobility App-dienst en / of de Applicatie te verbeteren en / of te wijzigen, zonder dat die correctie en / of wijziging aanleiding geeft tot enig verhaal van de Gebruiker.

Arval kan in het algemeen niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de niet-uitvoering of onjuiste uitvoering van de Gebruiksvoorwaarden het gevolg is van een geval van overmacht, een daad (“Act of God”) buiten zijn control, of van feiten die toe te schrijven zijn aan een derde en / of feiten die toe te schrijven zijn aan een Gebruiker.

Bij wijze van uitzondering, zijn de bovenstaande beperkingen niet van toepassing (i) bij opzettelijk wangedrag of grove nalatigheid van Arval, (ii) in geval van lichamelijk letsel dat zich voordoet terwijl de Gebruiker op de juiste wijze gebruikmaakt van deze Arval Mobility App-dienst en de Applicatie en het gevolg is van een nalatige handeling of verzuim van Arval, en (iii) bij een claim waarvoor de beperking van de aansprakelijkheid wettelijk verboden is.

Let op: de Mobiliteitsdiensten die door andere Mobiliteitspartners dan Arval worden verleend, worden uitsluitend aan Gebruikers verleend onder de verantwoordelijkheid van die Mobiliteitspartners met betrekking tot hun respectieve diensten. Arval en Optimile zijn als enige facilitators in het plannen, boeken en betalen van dergelijke Mobiliteitsdiensten die door Mobiliteitspartners worden aangeboden. Arval, noch Optimile, is aansprakelijk voor de prijswijziging van de Mobiliteitsdiensten door de Mobiliteitspartners, voor de onbeschikbaarheid, onderbreking, vertraging of andere problemen met de Mobiliteitsdiensten, of, in het algemeen, voor de kwaliteit van het serviceniveau in de breedste zin van de Mobiliteitsdiensten.

De Gebruiker is aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit zijn / haar niet-naleving van de toepasselijke wetgeving en / of van de gebruiksvoorwaarden van de Mobiliteitspartners zoals aanvaard door de Gebruiker. De Gebruiker zal Arval en Optimile volledig schadeloos stellen en vrijwaren tegen elke vordering, aansprakelijkheid, schade, verlies, kosten of uitgaven, middelen en / of sanctie die voortvloeien uit of verband houden met het gebruik van de Mobiliteitsdiensten door de Gebruiker.

 

Artikel 7. Intellectuele eigendom

7.1 Recht om de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie te gebruiken

Arval verleent Gebruikers het recht om de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie te gebruiken voor hun professionele en privébehoeften, maar niet voor enig lucratief gebruik en / of gebruik dat in strijd is met deze Gebruiksvoorwaarden, voor de duur van de overeenkomst met de Klant met wie ze zijn verbonden, tenzij de Klant Arval vraagt om de Gebruiker niet langer te machtigen om de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie te gebruiken.

Dit recht is persoonlijk, niet-exclusief, niet-toewijsbaar, niet-overdraagbaar en beperkt tot het gebruik van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie in overeenstemming met de doeleinden ervan en conform de Gebruiksvoorwaarden, voor de voornoemde duur.

De Arval Mobility App-dienst en de Applicatie zijn voorbehouden voor gebruik in België.

 

7.2 Intellectuele eigendomsrechten op de Oplossing

Onder de term 'Oplossing' wordt in dit artikel verstaan de combinatie van het technische toestel en de software waarmee de Arval Mobility App-dienst wordt geleverd en die bestaat uit (1) het platformbeheersysteem dat toegankelijk is voor de beheerder van de Klant en (2) de Applicatie die aan Gebruikers ter beschikking wordt gesteld. Voor alle duidelijkheid, het concept van de Oplossing omvat niet de Mobiliteitsdiensten die door Mobiliteitspartners onder hun verantwoordelijkheid worden verstrekt.

De Oplossing, met inbegrip van de broncodes en architectuur, de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie, de Mobiliteitsdiensten, alle inhoud die in de Oplossing is opgenomen (met inbegrip van maar niet beperkt tot tekst, afbeeldingen, interfaces, enz.), evenals de namen, tekenen en logo's die worden gebruikt om de Oplossing, de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie en Mobiliteitsdiensten aan te duiden (hierna de 'Beschermde Elementen'), worden beschermd door intellectuele eigendomsrechten (zoals met name auteursrechten, octrooirecht, merkenrecht, rechten van databaseproducenten en alle andere bestaande of toekomstige Belgische en internationale intellectuele eigendomsrechten) en behoren toe aan Arval , zijn aanbieders of Mobiliteitspartners.

Het gebruik van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie verleent de Gebruiker op geen enkele wijze een recht van welke aard ook op het vlak van intellectuele eigendom met betrekking tot de Beschermde Elementen, met uitzondering van het gebruiksrecht bedoeld in artikel 7.1 hierboven.

Het is ten strengste verboden om de Beschermde Elementen, in welke vorm en met welk middel dan ook, geheel of gedeeltelijk te vertegenwoordigen, te reproduceren en / of te exploiteren zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Arval of van hun eigenaars. De Gebruiker verbindt zich er in het bijzonder toe om de Oplossing, de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en / of de Mobiliteitsdiensten niet geheel of gedeeltelijk te kopiëren, te wijzigen, samen te stellen, te decompileren, te veranderen, te verkopen, te huren/leasen, uit te lenen, te verspreiden, uit te delen, te extraheren of over te dragen, er werken uit te maken of een derde te machtigen om dergelijke handelingen te stellen, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Arval of van hun eigenaars.

Het niet naleven van de bepalingen van dit artikel vormt een inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Arval, zijn aanbieders en / of de Mobiliteitspartners.

Arval behoudt zich het recht voor om elke actie te ondernemen, met inbegrip van gerechtelijke stappen, om een inbreuk op zijn intellectuele eigendomsrechten te stoppen, en behoudt zich ook het recht voor om schadevergoeding te eisen in geval van een dergelijke inbreuk, met name in geval van namaak van alle of een deel van de Beschermde Elementen.

De Gebruiker wordt ervan op de hoogte gebracht dat de informatie en gegevens in zijn / haar Account die worden gegenereerd door zijn / haar gebruik van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie, kunnen worden gedeeld met de Klant met wie hij / zij is verbonden, volgens de verstrekte voorwaarden, met name in het kader van de Gegevensbeschermingsverklaring van de Arval Mobility App zoals vermeld in artikel 8 hierna, die de Gebruiker uitdrukkelijk aanvaardt.

 

7.3 Intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de databases van de Oplossing

De databases die Arval ontwikkelt in het kader van de uitvoering van de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en / of Mobiliteitsdiensten zijn de exclusieve eigendom van Arval louter omdat Arval de nodige investering heeft gedaan (of het nu gaat om aanzienlijke financiële, materiële of menselijke investeringen) om ze op te zetten, te verifiëren of voor te stellen. In dit verband stemt de Gebruiker ermee in dat Arval houder is van alle intellectuele eigendomsrechten die verbonden kunnen zijn aan de databases in de Applicatie, en in het bijzonder van de auteursrechten en de rechten als databaseproducent zoals bepaald in de artikelen 5 en 7 van Boek XI van het Wetboek van Economisch Recht.

 

Artikel 8. Bescherming van Persoonsgegevens

In het kader van de toegang tot en het gebruik van de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en Mobiliteitsdiensten kan Arval persoonsgegevens van zijn Gebruikers verzamelen en / of verwerken voor eigen doeleinden en kan het daarom worden beschouwd als Verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van die persoonsgegevens. In dergelijke gevallen worden persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met de Gegevensbeschermingsverklaring van de Arval Mobility App, die elke Gebruiker moet bevestigen voordat hij / zij toegang krijgt tot de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie.

 

Article 9. Looptijd, wijzigingen, schorsing en beëindiging

De Gebruiksvoorwaarden treden in werking vanaf de aanvaarding ervan door de Gebruiker en voor de volledige duur van de toegang tot en het gebruik van de Arval Mobility App-dienst en de Applicatie door de Gebruiker.

In geval van gebruik van de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en / of de Mobiliteitsdiensten door de Gebruiker die niet voldoet aan de Gebruiksvoorwaarden, in geval van schending van de Gebruiksvoorwaarden door de Gebruiker, of meer in het algemeen in geval van schending van de toepasselijke wet- en regelgeving, kan Arval de toegang van de Gebruiker tot de Arval Mobility App-dienst, de Applicatie en de Mobiliteitsdiensten automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling, zonder waarschuwing en zonder schadeloosstelling volledig of gedeeltelijk schorsen of beëindigen. Arval kan deze schorsing of beëindiging afdwingen onverminderd alle andere rechten, acties en rechtsmiddelen die Arval kan hebben om de schade te herstellen die het mogelijk heeft geleden als gevolg van deze inbreuken.

De Gebruiker kan vragen om zijn / haar Account af te sluiten door contact op te nemen met zijn / haar werkgever. De deactivering van de Account wordt rechtstreeks door de werkgever geregeld en niet door Arval.

De Account van de Gebruiker wordt ook onmiddellijk afgesloten (i) na kennisgeving aan Arval door de Klant waarmee de Gebruiker is verbonden, en / of (ii) wanneer de tussen de Klant en Arval gesloten overeenkomst om welke reden ook een einde neemt. In dit verband erkent de Gebruiker naar behoren te zijn ingelicht dat de niet-hernieuwing van de overeenkomst tussen Arval en de Klant automatisch zal leiden tot de afsluiting van zijn / haar Account.

 

Artikel 10. Overige bepalingen

De Gebruiksvoorwaarden worden intuitu personae afgesloten. De rechten en plichten die daaruit voortvloeien, kunnen door de Gebruiker niet worden toegewezen of overgedragen in welke hoedanigheid ook, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Arval.

Indien een van de partijen op enig moment nalaat om gebruik te maken van een bepaling van de Gebruiksvoorwaarden, wordt dit in de toekomst niet geïnterpreteerd als een afstand van haar rechten hieronder.

De Gebruiker aanvaardt dat Arval en zijn aanbieders de verschillende vormen van 'Gebruikersfeedback' kunnen gebruiken zonder beperking of verplichting. Met 'Gebruikersfeedback' bedoelt Arval alle opmerkingen, observaties, suggesties, enquêtes, opiniepeilingen, verklaringen, informatie of documentatie die de Gebruiker aan Arval kan verstrekken met betrekking tot de Oplossing, met inbegrip van alle ideeën, concepten, knowhow of technieken met betrekking tot de Oplossing.

Daartoe geeft de Gebruiker Arval toestemming om wereldwijd en kosteloos gebruik te maken van al die 'Gebruikersfeedback' om de 'Gebruikersfeedback' te gebruiken, kopiëren, wijzigen en ervan te profiteren via alle middelen en voor alle doeleinden, en in het bijzonder om de 'Gebruikersfeedback' te integreren en te implementeren binnen de mobiliteitsdienst, maar ook om anoniem informatie over de Oplossing te verspreiden en / of de Oplossing te promoten. Deze machtiging omvat uitdrukkelijk het recht van Arval om aan zijn aanbieders een licentie toe te kennen, volgens dezelfde voorwaarden. Deze machtiging geldt voor de gehele periode waarin gebruikersfeedback beschermd is onder het auteursrecht en blijft ook na afloop van deze Gebruiksvoorwaarden van kracht, ongeacht de oorzaak.

 

Artikel 11. Toepasselijk recht en bevoegdheid

De Gebruiksvoorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.

De partijen verklaren voornemens te zijn om een minnelijke schikking te zoeken voor alle moeilijkheden die zich kunnen voordoen met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van de Gebruiksvoorwaarden. In de mate waarin de wet het toelaat, is bij blijvende onenigheid het geschil onderworpen aan de bevoegdheid van de toepasselijke rechtbanken van Brussel.