Onderhoud en banden – Veelgestelde vragen

ONDERHOUD EN BANDEN

Wanneer moet ik op onderhoud met mijn auto?

In de meeste auto’s verschijnt op het dashboard een melding wanneer onderhoud nodig is. Daarnaast kan u in het onderhouds- en instructieboekje alle belangrijke informatie vinden die op uw auto van toepassing is. Arval kan onmogelijk precies weten wanneer uw auto op onderhoud moet.


Mag ik zelf een afspraak maken voor het onderhoud, de technische reparatie en/of de banden van mijn auto?

U mag zelf een afspraak maken voor onderhoud en banden bij een erkende dealer van het merk van uw auto. Als u een vervangauto wenst, is het belangrijk om eerst na te gaan bij Arval of dat al dan niet in uw contract is inbegrepen.



Moet ik Arval op de hoogte brengen als ik zelf een afspraak voor onderhoud en banden maak bij de garage?

U moet Arval niet op de hoogte brengen als u zelf een afspraak maakt voor onderhoud en banden. De garage neemt met ons contact op om goedkeuring te vragen. Ook de facturatie wordt direct tussen de garage en Arval geregeld.


Moet ik zelf iets betalen bij de garage voor onderhoud en banden van de auto?

Nee, de garage factureert het onderhoud rechtstreeks aan Arval.


Waar kan ik nagaan welke werkzaamheden op mijn auto zijn uitgevoerd?

Een overzicht van alle reparaties en onderhoudsbeurten kunt u raadplegen op My Arval en My Arval Mobile bij onderhoud en herstellingen. Zo kan u nagaan welke werkzaamheden wel of niet aan de auto zijn uitgevoerd.

> Ga naar My Arval


Heb ik recht op een vervangauto tijdens het onderhoud of de reparatie van mijn auto?

Het gebruik van een vervangauto tijdens onderhoud of reparatie is afhankelijk van uw leasecontract.
U kan via Arval Driver Care een afspraak maken voor een gratis mobiliteitsoplossing als de werkzaamheden voor onderhoud en banden langer dan 1 uur duren.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 


Bij welke bandencentrale kan ik terecht voor een reparatie of vervanging van de banden?

Arval werkt samen met een netwerk van bandencentrales. Bij de boorddocumenten vindt u een lijst van alle erkende bandencentrales. Ook op My Arval kan u deze bandencentrales raadplegen. Gebruik op My Arval de geo-locator om de dichtstbijzijnde bandencentrale te vinden.

  • Als er in uw contract winterbanden zijn inbegrepen, mag u rechtstreeks contact opnemen met een bandencentrale uit ons netwerk.
  • Als er al een bestaande set banden is voor uw automoet u contact opnemen met de betrokken bandencentrale.

 

> Ga naar My Arval

> Download de My Arval Mobile app

> Klik hier voor een lijst met bandencentrales (PDF)

> Klik hier voor meer informatie omtrent winterbanden

U kan gemakkelijk online een reservatie maken voor het plaatsen van nieuwe banden of de omwisseling op zomer- en winterbanden. Dit kan bij één van onze partners via:

VPLH - Q-team Lambrechts
DO - Donckers
EC - Eurotyre-Ceva
TSE - Vulco

Als u vandaag al een set banden bij een Profile Tyrecenter of Passion Pneu hebt opgeslagen, kan u online een afspraak maken via deze website.


Waar vind ik de maat van de banden?

De bandenmaat staat op de flank van de band of in het instructieboekje.

Bandenmaat


De auto moet naar de technische controle. Wat moet ik hiervoor doen?

Arval stuurt per post een uitnodiging om langs te gaan bij de technische controle. In de uitnodiging zit een formulier voor de rechtstreekse facturatie. Dankzij dat document hoeft u zelf niets te betalen in het keuringsstation. U kan dit formulier ook online invullen.


Mag ik na een interventie (ter plaatse) van de bijstandspartner een afspraak maken voor onderhoud en banden?

U mag na een interventie van de bijstandspartner een afspraak maken voor onderhoud en banden, om de auto nog eens extra te laten controleren door een garage of bandencentrale.


Wat met het onderhoud aan het einde van mijn contract?

Wanneer uw auto het einde van het contract nadert (de laatste 60 dagen) en bij de garage binnenkomt voor het laatste onderhoud, worden de werkzaamheden daarop afgestemd. De hoogste prioriteit ligt uiteraard bij uw veiligheid en comfort, en ook op technisch vlak worden geen risico’s genomen. U kan dus met een gerust gemoed de laatste kilometers van het contract afleggen.

Als u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 


Welke werkzaamheden voor onderhoud en banden zijn niet voorzien in mijn contract?

Bepaalde werkzaamheden voor onderhoud en banden zijn niet voorzien in uw contract en worden bijgevolg niet goedgekeurd wanneer uw garage deze aanvraagt bij Arval. U kan ze wel op eigen kosten laten uitvoeren. Hieronder vindt u een lijst met de meest voorkomende werkzaamheden die niet voorzien zijn in het contract:

  • De kaarten in uw gps updaten
  • De vloermatten vervangen
  • De auto door de garage laten afhalen om hem naar de technische keuring te brengen
  • De auto schoonmaken
  • Een extra laadkabel kopen

 

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Welke werkzaamheden voor onderhoud en banden worden niet gedekt door mijn contract?

Sommige basisdiensten worden niet gedekt door uw contract en brengen we in rekening bij uw werkgever. Hieronder vindt u een lijst met de meest voorkomende onderhouds- en bandendiensten die niet gedekt zijn door het contract:

  • Reparatie na het tanken van een foute brandstof
  • Schade door het niet tijdig en/of correct bijvullen van de vloeistoffen van de auto
  • Kosten voor het resetten van het AdBlue-systeem omdat het systeem niet tijdig werd bijgevuld.

 

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 

Waarom kiest u voor Arval?

Betrouwbare leasing partner

Met meer dan 70.000 auto’s zijn we de

grootste leasingmaatschappij in België.

Bovendien maken wij deel uit van BNP

Paribas Fortis.

Gemoedsrust

Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.

U kan met een gerust hart de baan op.

Volledig dienstenpakket inbegrepen

Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de

prijs inbegrepen. De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.

1 contactpersoon voor al uw vragen

U heeft steeds contact met dezelfde vertrouwde contactpersoon

die al uw vragen zal beantwoorden.