shortlease

Veelgestelde COVID-19 vragen voor kmo's en zelfstandigen

 

Update 03/11/2020

Vanaf 2/11/2020 gelden er verstrengde maatregelen om de coronacrisis het hoofd te bieden. Raadpleeg regelmatig onze FAQ voor meer informatie. 

Heeft u vragen, problemen of opmerkingen over uw leaseauto of over het inplannen van een onderhoud, een bandenwissel of een herstelling?

Met onderstaande veelgestelde vragen en antwoorden informeren wij u over de invloed van de maatregelen op de levering en het gebruik van uw leaseauto.

Heeft u vragen over uw contract of wenst u andere informatie? Bel uw account manager op het nummer 02 240 01 99. Dit kan elke werkdag van 8u tot 17u30 (vrijdag tot 17u).

Indien u de naam van de account manager niet weet, stuur dan een e-mail naar retail@arval.be en wij nemen contact op met u.

Alvast bedankt voor uw begrip.
 

  • ALGEMEEN

    Hieronder vindt u aanvullende details en antwoorden op een aantal veelgestelde vragen die u mogelijk heeft.  Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de verkoop van goederen, diensten en after-sales service.

    VERKOOP VAN GOEDEREN

    Vooraf bestelde goederen kunnen in open lucht of bij de klant thuis worden geleverd.  

    • Alleen op afspraak
    • De toegang tot de showroom is verboden voor het publiek: de showrooms moeten dus gesloten blijven en de parkings mogen niet gebruikt worden om een auto, motor, fiets, machine enz. te tonen met het oog op de aankoop. 
    • Testritten zijn ook niet toegestaan. 
    • De parking kan echter door klanten worden gebruikt om vooraf bestelde goederen af te halen.
    • “Buiten" betekent in de open lucht, eventueel onder een luifel (ventilatie!).

    LEVERING VAN DIENSTEN (AFTER-SALES)

    Onderhoud, herstellingen en bandenwissels zijn nog steeds toegestaan. 

    • Alleen op afspraak
    • Showrooms, winkels en wachtruimtes zijn afgesloten.  
    • De toegang tot de werkplaats is strikt verboden voor elke externe persoon of klant. 
    • De toegang tot de gebouwen tijdens onderhoud of herstelling is verboden voor klanten.
  • TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD

    MIJN AUTO HEEFT IN DE KOMENDE WEKEN EEN TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD NODIG. WAT NU?

    Tijdig uw auto laten nakijken en onderhouden is erg belangrijk.

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan op afspraak. Werkplaatsen mogen operationeel blijven. Er mogen echter geen klanten in worden ontvangen.

    Neem contact op met de betrokken hersteller om de afspraakmogelijkheden te bekijken, of neem contact op met Arval Driver Care per telefoon op 02 240 01 99 of per e-mail op drivercare.be@arval.be.

    Opgelet! Verschijnen er waarschuwingslampjes op uw dashboard? Zet uw auto stil en raadpleeg eerst de gebruikshandleiding. Indien deze aangeeft dat verder rijden onmogelijk is, neem dan contact op met Arval Assistance op het nummer 02 245 73 72.  

  • CARROSSERIEHERSTELLING

    WAT MOET IK DOEN BIJ EEN ONGEVAL OF SCHADE TIJDENS DE KOMENDE WEKEN?

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan op afspraak. Werkplaatsen mogen operationeel blijven. Er mogen echter geen klanten in worden ontvangen.

    Neem contact op met de betrokken hersteller om de afspraakmogelijkheden te bekijken. 

    Door de uitzonderlijke situatie is het niet altijd mogelijk een pick-up service te voorzien. Brengt u uw auto zelf binnen voor herstelling? Laat dan geen persoonlijke spullen achter. Na de herstelling zullen de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen. Respecteer bovenstaande voorschriften in het belang van ieders gezondheid.

    U kan een schadegeval nog steeds melden via Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op drivercare.be@arval.be. Onze medewerkers zullen een dossier openen.

    Bij een ongeval met immobilisatie helpt Arval Assistance u verder. Bel hen op het nummer 02 245 73 72.

    MIJN AUTO STAAT NOG IN CARROSSERIEHERSTELLING. WANNEER WORDT DEZE HERSTELD?

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan op afspraak. Werkplaatsen mogen operationeel blijven. Er mogen echter geen klanten in worden ontvangen.

    Neem contact op met de betrokken hersteller om de afspraakmogelijkheden te bekijken. 

    Brengt u uw auto zelf binnen voor herstelling? Laat dan geen persoonlijke spullen achter. Na de herstelling zullen de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen. Respecteer bovenstaande voorschriften in het belang van ieders gezondheid.

    Indien nodig kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

  • BANDEN

    IK WIL EEN AFSPRAAK MAKEN VOOR MIJN BANDENWISSEL. IS DIT MOGELIJK?

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan op afspraak. Werkplaatsen mogen operationeel blijven. Er mogen echter geen klanten in worden ontvangen.

    Neem contact op met uw bandenleverancier om de afspraakmogelijkheden te bekijken. 

    Bandentransferts zijn mogelijk. Zoals u het van ons gewend bent, houden wij u op de hoogte van zodra de banden op hun gevraagde bestemming zijn toegekomen.

    Let op uw bandenspanning na een lange periode van stilstand. Wanneer uw auto lang heeft stilgestaan en u er terug mee begint rond te rijden, kan er een melding in verband met de bandenspanning op het dashboard verschijnen. Kijk daarom regelmatig de bandenspanning die de constructeur voorschrijft na om spanningsverlies op uw banden te voorkomen. In sommige gevallen kunnen ‘flat spots’ ontstaan op de 4 kleine delen van de banden die met de grond in aanraking komen en waar het volledige gewicht van de auto op drukt. Deze ‘flat spots’ kunnen trillingen veroorzaken die terug verdwijnen nadat u even met de auto hebt gereden.
     

  • LEVERING NIEUWE WAGENS

    WANNEER KAN IK MIJN NIEUWE AUTO OPHALEN?

    U of uw fleet manager ontvangt bericht wanneer u de auto kan ophalen.

    Een normale levering in de showroom is niet mogelijk omdat alle showrooms moeten sluiten. Alternatieve afleveringen kunnen echter nog steeds doorgaan, zoals bijvoorbeeld buiten de showroom.

    Neem contact op met uw concessiehouder om de afspraakmogelijkheden te bespreken.

    Indien nodig kan u steeds contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 99 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

    IS DE EERDER GECOMMUNICEERDE LEVERINGSDATUM VAN MIJN NIEUWE AUTO CORRECT?

    Indien de leveringsdatum van uw nieuwe auto wijzigt, brengen wij u daarvan zo snel mogelijk op de hoogte.

  • PECH ONDERWEG

    ALS IK TOCH MET DE AUTO WEG MOET EN IK KRIJG PECH OF GERAAK BETROKKEN BIJ EEN ONGEVAL, WORD IK DAN GEHOLPEN DOOR ARVAL ASSISTANCE?

    Ja, Arval Assistance (02 245 73 72) staat voor u klaar in geval van pech. Houd rekening met de hygiënemaatregelen: zorg voor onderlinge afstand, schud geen handen en ontsmet contactoppervlakken.

  • AUTOKEURING

    MIJN AUTO MOET IN DE KOMENDE WEKEN NAAR DE AUTOKEURING. WAT NU?

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan op afspraak.

    Hieronder vindt u een overzicht van de maatregelen met betrekking tot technische inspecties in Vlaanderen, Wallonië en Brussel:

    Vlaanderen

    Raadpleeg https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/autokeuring voor de meest recente informatie.

    Wallonië

    Raadpleeg https://www.autosecurite.be/news/informations-coronavirus voor de meest recente informatie.

    Brussel

    Raadpleeg https://www.autocontrole.be/nl/nieuws/corona-de-technische-keuring-open-enkel-op-afspraak voor de meest recente informatie.

  • MID-TERM RENTAL

    KAN IK EEN TIJDELIJKE AUTO LATEN LEVEREN OF OPHALEN?

    Ja, Arval Mid-Term Rental voorziet nog steeds leveringen en ophalingen van tijdelijke auto’s rekening houdend met de voorschriften en richtlijnen van de Nationale Veiligheidsraad.

    IS HET VEILIG OM EEN TIJDELIJKE AUTO TE HUREN?

    Ja, elke auto wordt voor de levering binnen en buiten grondig gereinigd. Ook nemen onze chauffeurs nemen de nodige voorzorgsmaatregelen zoals voorzien in de voorschriften en richtlijnen van de Nationale Veiligheidsraad.

    Voor meer informatie hieromtrent kan u alle voorzorgsmaatregelen nalezen. 

    BLIJFT DE KWALITEIT VAN DE GELEVERDE AUTO’S GEWAARBORGD?

    Ja. Uw veiligheid is cruciaal voor ons. Auto’s met technische problemen of die een onderhoud nodig hebben, leveren we niet. Een auto kan wel een kleine niet-herstelde schade hebben bij de levering. Dit wordt dan duidelijk op het leveringsdocument aan gegeven.

  • EINDE CONTRACT

    MIJN AUTO IS EINDE CONTRACT. KAN IK DEZE INLEVEREN?

    Deze activiteiten kunnen blijven doorgaan.

    Uw auto inleveren op kantoor bij Arval is momenteel nog niet mogelijk.  Heeft u nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact op met uw account manager.

  • BESTELWAGENS

    MAG IK EEN SCHEIDINGSWAND UIT PLEXIGLAS PLAATSEN IN MIJN BESTELWAGEN TUSSEN DE BESTUURDER EN DE PASSAGIER?

    Vaste of demonteerbare afschermingen zorgen er voor dat twee personen veilig in dezelfde bestelwagen kunnen plaatsnemen. Het plaatsen van deze schermen is echter onderworpen aan een specifieke wetgeving. Neem contact op met uw accountmanager voor meer informatie.