Woman smiling behind the steering wheel

“The Journey Goes On #2”: Arval helpt haar klanten navigeren door de huidige uitdagingen in de automobielindustrie

Arval 9 Feb 2022

Arval lanceert een nieuwe campagne om klanten op vier belangrijke domeinen te ondersteunen:

  • Anticiperen op vernieuwingen en vlootuitbreidingen
  • Aanpassing van aankoopstrategieën, waaronder diversificatie van merken en modellen
  • Introductie van connected services om TCO-stijgingen te helpen compenseren,
  • Energietransitie versnellen

Een autosector in woelige tijden

Arval, de Europese leider in full-service leasing en duurzame mobiliteitsoplossingen, maakt gebruik van haar meer dan 30 jaar ervaring en expertise in het werken met een breed scala aan automerken om klanten te helpen hun wagenpark te beheren. In uitdagende Covid-19 tijden is het de missie van Arval om haar klanten operationeel te houden. In mei 2020 lanceerde Arval ‘The Journey Goes On #1’, een campagne om bedrijven te helpen werknemers veilig terug naar kantoor te krijgen met behulp van veilige en flexibele mobiliteitsoplossingen.

Stijgende prijzen, een tekort aan halfgeleiders en lange levertijden hebben de afgelopen maanden een enorme impact gehad op bedrijfsvloten over de hele wereld. Na een succesvolle eerste campagne in 2020, kondigt Arval nu ‘The Journey Goes On #2’ aan, een speciale aanpak om zakelijke klanten te helpen hun werknemers mobiel te houden, een deel van de inflatiedruk in de wagenparkkosten het hoofd te bieden en de energietransitie te versnellen.

"Na de opschudding van de COVID-19 pandemie wordt onze industrie opnieuw geconfronteerd met een onvoorspelbare situatie en vele uitdagingen. Het tekort aan halfgeleiders is ongetwijfeld een van de meest zichtbare. Maar door met onze klanten te praten en samen te werken, hebben we ontdekt dat er ook grote mogelijkheden zijn om kosten te besparen en de energietransitie te versnellen. We helpen onze klanten om vertragingen in de levering te compenseren, de controle over hun vloot terug te nemen en de veranderingen door te voeren die de grootste impact zullen hebben."

- Shams-Dine El Mouden, International Arval Consulting Director

‘The Journey Goes On #2’: een gericht actieplan

Er zijn een aantal zinvolle veranderingen die kunnen worden doorgevoerd om de moeilijkheden van het huidige klimaat te overwinnen. Arval draagt haar steentje bij door een gerichte aanpak aan te bieden die gebaseerd is op de volgende sleutelprincipes:

  • Het voorkomen van leveringsvertragingen, met name wanneer het gaat om het vernieuwen van vlootcontracten. Om de lange levertijden te compenseren, die voor sommige modellen kunnen oplopen van enkele maanden tot een jaar, biedt Arval klanten de mogelijkheid om hun contracten of aantal kilometers te verlengen. Omdat geëlektrificeerde voertuigen op grotere schaal beschikbaar zijn dan traditionele auto's, helpt Arval klanten ook om hun energietransitie te versnellen.

  • Uitbreiding van het aantal voorkeursmerken. Nu de levertijden voor sommige modellen drastisch zijn toegenomen, moeten wagenparkbeheerders andere opties onderzoeken. Met haar expertise als multimerkspeler kan Arval de meest geschikte opties aanbevelen op basis van de beschikbaarheid van voertuigen, het budget van haar klanten, MVO-doelstellingen en de verwachtingen van werknemers, rekening houdend met de huidige markt.
  • Het bewaken van de cost of ownership om klanten van Arval te helpen de TCO van hun voertuigen te minimaliseren. Arval vindt ook manieren om klanten te helpen kosten te besparen, bijvoorbeeld door contractlengtes of het aantal kilometers te herzien. Arval biedt zelfs andere oplossingen, zoals verhuur op middellange termijn.

  • Verbetering van het wagenparkbeheer met geconnecteerde oplossingen. Arval biedt een tool die gebruik maakt van telematicatechnologie om de behoeften van het wagenpark op het gebied van motorisering en duurzame mobiliteitsoplossingen te bepalen en de CO2-voetafdruk te berekenen.

 

Arval Consulting heeft een white paper gepubliceerd met een overzicht van de huidige markt en een reeks oplossingen om wagenparkbeheerders te helpen.

White paper downloaden

Cover White Paper Automotive Shift
The Journey Goes On #2 White Paper (Engels)
Cover White Paper Automotive Shift
Lees meer Toon minder