Remarketing

Nuttige informatie

Arval Remarketing Team

Ons team zal u begeleiden bij de in gebruik name van onze verkoopplatform MotorTrade en al uw vragen beantwoorden betreffende de aangeboden voertuigen.

T.: 02 240 01 99

E.: remarketing.be@arval.be

Arval remarketing support team

Ons support team zorgt voor alle administratie: betaling, vrijgave, facturatie en de verzending van de boorddocumenten.


Verkoop evenement

BLIND AUCTION – OPEN AUCTION – BUY NOW – TOTAL LOSSES & TECHNICAL DAMAGES

U ontvangt automatisch via email een uitnodiging voor elke verkooplijst die gepubliceerd wordt op MotorTrade met de startdatum en tijd en de sluitdatum en tijd.

Op die manier kan u gemakkelijk uw aankopen plannen.

Sales event


Bestelbon, Betaling en administratiekost

Heeft u een wagen gekocht? Valideer de bestelbon in MotorTrade binnen de 2 dagen.
Arval rekent u een administratiekost aan van € 123,00 exclusief btw per gekocht voertuig.
Op de bestelbon staan onze bankgegevens en het totaal te betalen bedrag.

Belangrijk:

De betaling dient via bank overschreven te worden maximum 5 dagen na het valideren van de bestelbon.
Bij de betaling, geef aan als mededeling, de nummerplaat of nummerplaten van de gekochte wagen(s). Dan wordt de vrijgave sneller afgehandeld.

Arval bankgegevens:

BNP PARIBAS FORTIS
IBAN: BE54 0016 0303 1797 - BIC: GEBABEBB
Afhankelijk van uw bank kan de verwerking van uw overschrijving tussen 2 tot 48 uur duren.


Vrijgave van de gekochte wagen(s)

Onze financiële afdeling bevestigd ontvangst van uw betaling. U hoeft ons geen betaalbewijs te mailen tenzij het door ons gevraagd wordt.

Na de interne bevestiging van betaling sturen wij u via email de vrijgave met in de bijlage een PUAT (Pick Up Authorization Ticket).


Afhaling van de wagen(s)

De wagen(s) dient/dienen binnen de 5 dagen na de vrijgave afgehaald te worden.

Belangrijk:

De PUAT dient volledig ingevuld, afgestempeld en ondertekend afgegeven te worden aan de balie van de afhaallocatie. Alsook dient een geldig bewijs van identiteit getoond te worden.

Informeer uw transporteur.

 

Adres afhaallocatie: Bist 12 - 2630 Aartselaar

Openingsuren: van maandag tot vrijdag 8:00 – 11:45 en van 13:00 – 16:00


Boorddocumenten en factuur

De dag van de vrijgave sturen wij u via de koerierdienst Belgium Parcels Service (BPS) de boorddocumenten toe samen met uw factuur. U ontvangt die na 24u.

Belangrijk:

Wees aanwezig voor de levering in ontvangst te nemen en de ontvangstbevestiging te ondertekenen. De documenten worden niet in de brievenbus achtergelaten tenzij u dat via email aan ons bevestigd. Bij afwezigheid zal BPS de levering na 24u opnieuw aanbieden en dit maximaal 2 keer.

Als u de documenten binnen de 48 uur niet ontvangen heeft neem met ons contact.

Indien uw van adres verandert laat het ons zo spoedig mogelijk weten.

CLAIM PROCEDURE

Wie kan een claim indienen?

De koper van het voertuig op het MotorTrade platform kan een claim indienen op het gekochte voertuig.


Hoe dien ik een claim in?

Voor carrosserie en interieur schade (zichtbare schade):

  • Controleer of de schade reeds gemeld was op het expertiserapport uit MotoTrade.
  • Meld het aan de medewerker van Arval aanwezig op de stockageplaats vóór het voertuig te verplaatsen. Informeer uw transporteur hierover!
  • De medewerker van Arval zal de foto(s) van de schade(s) nemen en stuurt deze naar Arval.
  • Indien u nog vragen heeft bel het remarketing team op 02 240 01 99.

Voor technische gebreken:

  • Meld het bij de afhaling aan de medewerker van Arval of 24u na de levering van het voertuig door een transporteur en stuur een email naar remarketing.be@arval.be.

 

Verzamel de volgende claimdocumenten:

onderstaande documenten ontvangen we graag in PDF of JPEG binnen de 5 dagen na de melding.

  • Foto van de kilometerteller. Er mag na de afhaling niet meer dan 70km gereden zijn met het voertuig.
  • Bestek of kostenraming opgesteld door een erkende werkplaats met de beschrijving van het defect.
  • Een fotokopij van de CMR (indien het transport is uitgevoerd door derden).
  • Gelieve alle relevante documenten te verzamelen (in PDF of JPG formaat) en op te sturen naar remarketing.be@arval.be. Gebruik steeds de nummerplaat als referentie, zodat we alle informatie hebben om je klacht te verwerken.

Voor documenten die niet overeenkomen: (vb. Inschrijvingsbewijs, EUR norm, CO2 uitstoot,…)

  • Meld het ten laatste 24uur na ontvangst van de documenten.

Hoe snel krijg ik een antwoord?

De meeste gevallen worden binnen 5 werkdagen beantwoord na ontvangst van het complete dossier tenzij meer tijd nodig is voor een externe expertise.

Arval behoudt zich het recht om beroep te doen op een onafhankelijke expertisebureau of het voertuig zelf te testen. Er mag geen demontage of herstelling uitgevoerd worden zonder akkoord van Arval.


Welke claims worden niet aanvaard?
  • Claims met betrekking tot carrosserieschade of  technische gebreken die vermeld waren op MotorTrade.
  • Claims met een totaal schadebedrag ≤ € 250,00 exclusief BTW.
  • Claims met betrekking tot carrosserieschade en interieurschade ingediend na het verlaten van de stockageplaats.
  • Claims met betrekking tot technische gebreken waarvan meer dan 70km met het voertuig gereden werd.
  • Claims met betrekking tot onderdelen deel makend van het regulier onderhoud:
    • Banden, remblokken en remschijven, (gloei)bougies, filters, etc.
    • Accu, lampen.
    • Vliegwiel en koppeling, schokdempers, wiellagers bij voertuigen met een kilometerstand ≥ 150.000km.
  • Claims met betrekking tot gebreken aan accessoires en hun onderdelen:
    • Trekhaak, dak drager, fietsdrager, CD/DVD- speler, frigobox, draagbare navigatie, hoofdtelefoon en sleutels van accessoires.

Waarom kiest u voor Arval?

Betrouwbare leasing partner

Met meer dan 70.000 auto’s zijn we de

grootste leasingmaatschappij in België.

Bovendien maken wij deel uit van BNP

Paribas Fortis.

Gemoedsrust

Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.

U kan met een gerust hart de baan op.

Volledig dienstenpakket inbegrepen

Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de

prijs inbegrepen. De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.

1 contactpersoon voor al uw vragen

U heeft steeds contact met dezelfde vertrouwde contactpersoon

die al uw vragen zal beantwoorden.