shortlease

Veelgestelde vragen Arval en Corona

 

De Nationale Veiligheidsraad heeft op vrijdag 27 maart 2020 besloten de bestaande maatregelen te verlengen tot en met ten minste 19 april 2020.

Wij volgen de richtlijnen omtrent het coronavirus nauwgezet en hebben daarom maatregelen getroffen binnen onze organisatie. 

Heeft u vragen, problemen of opmerkingen over uw leaseauto of over het inplannen van een onderhoud, een bandenwissel of een herstelling?

Met onderstaande veelgestelde vragen en antwoorden informeren wij u over de invloed van de maatregelen op de levering en het gebruik van uw leaseauto. Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk?

  • Bent u een bestuurder? Neem contact op met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88. Dit kan elke werkdag van 8u tot 17u30 (op vrijdag tot 17u).
  • Bent u een klant? Heeft u vragen over uw contract of wenst u andere informatie? Bel uw account manager op het nummer 02 240 01 99. Dit kan elke werkdag van 8u tot 17u30 (vrijdag tot 17u).

Alvast bedankt voor uw begrip.

  • TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD

    MIJN AUTO STAAT VOOR EEN TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD BIJ DE DEALER. KAN IK HEM OPHALEN?

    Wegens de snel veranderende situatie, adviseren wij u om contact op te nemen met uw hersteller om te informeren hoe zij zich hebben georganiseerd en welke diensten zij nog aanbieden.

    Indien u geen antwoord krijgt bij uw hersteller, kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

    MIJN AUTO ZOU OP KANTOOR OPGEHAALD WORDEN VOOR EEN TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD MAAR WEGENS DE MAATREGELEN BEN IK NIET AANWEZIG. WAT NU?

    Onze erkende herstellers gaan over tot minimale dienstverlening met prioriteit voor politie en zorgverleners. Enkel cruciale herstellingen zullen nog worden ingepland. Momenteel kan er ook geen ophaal- of brengservice bij onderhoudswerkzaamheden meer worden aangeboden.

    Neem zelf contact op met uw hersteller om de afspraak te verplaatsen. Indien u geen antwoord krijgt bij uw hersteller, kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

    MIJN AUTO HEEFT IN DE KOMENDE WEKEN EEN TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD NODIG. WAT NU?

    Tijdig uw auto laten controleren en onderhouden is erg belangrijk. Toch zal het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om nu een afspraak te maken. Onze erkende herstellers gaan over tot minimale dienstverlening met prioriteit voor politie en zorgverleners. Enkel cruciale herstellingen zullen nog worden ingepland. Wij tonen in deze uitzonderlijke situatie uiteraard begrip indien u de afspraak moet uitstellen. Wij adviseren u om deze afspraak in te plannen zodra de situatie zich normaliseert.

    Opgelet! Verschijnen er waarschuwingslampjes op uw dashboard? Zet uw auto stil en raadpleeg in eerste instantie de gebruikshandleiding. Indien deze aangeeft dat verder rijden onmogelijk is, neem dan contact op met Arval Assistance op het nummer 02 245 73 72. 

    IK HEB IN DE KOMENDE WEKEN REEDS EEN AFSPRAAK VOOR EEN TECHNISCHE HERSTELLING OF ONDERHOUD AAN MIJN WAGEN. KAN DE AFSPRAAK DOORGAAN OF MOET IK ZE ANNULEREN?

    Wegens de snel veranderende situatie, adviseren wij u contact op te nemen met uw hersteller voor meer informatie over hoe ze zich hebben georganiseerd en welke diensten zij nog aanbieden. Onze erkende herstellers gaan over tot minimale dienstverlening met prioriteit voor politie en zorgverleners. Enkel cruciale herstellingen zullen nog worden ingepland. Wij tonen in deze uitzonderlijke situatie uiteraard begrip indien u de afspraak moet uitstellen. Wij adviseren u om deze afspraak opnieuw in te plannen zodra de situatie zich normaliseert.

    Indien u geen antwoord krijgt bij uw hersteller, kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

  • CARROSSERIEHERSTELLING

    WAT MOET IK DOEN BIJ EEN ONGEVAL OF SCHADE TIJDENS DE KOMENDE WEKEN?

    Onze erkende herstellers gaan over tot minimale dienstverlening met prioriteit voor politie en zorgverleners. Enkel cruciale herstellingen zullen nog worden ingepland.

    U kan een schadegeval nog steeds melden via Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be. Onze medewerkers zullen een dossier openen.

    Bij een ongeval met immobilisatie helpt Arval Assistance u verder. Bel hen op het nummer 02 245 73 72.

    MIJN AUTO STAAT NOG IN CARROSSERIEHERSTELLING. WORDT DEZE NOG HERSTELD?

    Onze erkende herstellers gaan over tot minimale dienstverlening met prioriteit voor politie en zorgverleners. De meeste herstellers proberen wel auto’s die in de carrosserie staan af te werken, in de mate van het mogelijke. Dit is echter heel afhankelijk van de lokale overheid, de levering van wisselstukken en de beschikbaarheid van het personeel. Neem voor meer informatie hiervoor contact op met de betrokken hersteller.

    Indien u geen antwoord krijgt bij uw hersteller, kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

  • BANDEN

    IK WIL EEN AFSPRAAK MAKEN VOOR MIJN BANDENWISSEL. IS DIT MOGELIJK?

    Bandenwissels van winter- naar zomerbanden worden pas ingepland zodra de situatie zich normaliseert. Transfers van banden zijn momenteel niet mogelijk.

    Indien de banden van uw auto versleten zijn en dringend vervangen moeten worden, neem dan contact op met uw bandencentrale. Indien u geen antwoord krijgt bij uw bandencentrale, kunt u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

  • BESTELLING EN LEVERING NIEUWE WAGENS

    MIJN NIEUWE AUTO ZOU WORDEN AFGELEVERD IN DE KOMENDE WEKEN. GAAT DAT GEWOON DOOR?

    Er worden momenteel geen nieuwe auto’s meer ingeschreven noch geleverd.

    IK MOET EEN NIEUWE AUTO BESTELLEN. IS DAT MOGELIJK?

    De autodealers gaan over tot minimale dienstverlening. Ze kunnen levertermijnen moeilijk inschatten en niet garanderen. Sommige dealers voorzien ook geen permanentie en aanvaarden mogelijk geen bestellingen. Indien zij wel bestellingen aanvaarden, zullen wij deze ook plaatsen.

    Draag uw bestelling over aan uw account manager. Wij bekijken dan de mogelijkheden en geven u zo snel mogelijk feedback.

  • PECH ONDERWEG

    ALS IK TOCH MET DE AUTO WEG MOET EN IK KRIJG PECH OF GERAAK BETROKKEN BIJ EEN ONGEVAL, WORD IK DAN GEHOLPEN DOOR ARVAL ASSISTANCE?

    Ja, Arval Assistance (02 245 73 72) is voorbereid op verschillende scenario's en blijft haar dienstverlening zo normaal mogelijk uitvoeren. Houd rekening met de hygiënemaatregelen: zorg voor onderlinge afstand, schud geen handen en ontsmet contactoppervlakken.

  • AUTOKEURING

    MIJN AUTO MOET IN DE KOMENDE WEKEN NAAR DE AUTOKEURING. WAT NU?

    Momenteel zijn de maatregelen in verband met COVID-19 en de technische controles verschillend in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

    Vlaanderen
    GOCA Vlaanderen, Groepering van erkende ondernemingen voor autokeuringen en rijbewijs, bevestigt een uitstel van alle keuringen met 4 maanden (inclusief zware en lichte bedrijfsvoertuigen).
    Herkeuringen en keuringen van nieuwe bedrijfsvoertuigen gaan door op afspraak.
    Raadpleeg
    https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/autokeuring voor de meest recente informatie.

    Wallonië
    Autosécurité meldt dat alle keuringsbewijzen met 6 maanden worden verlengd. De keuringsstations blijven gesloten tot en met 19 april.
    Raadpleeg
    https://www.autosecurite.be/news/informations-coronavirus/ voor de meest recente informatie.

    Brussel
    Alle keuringsstations in Brussel blijven gesloten tot nader order. Wanneer dit verandert, informeren we u hierover via deze pagina.

  • GLAS

    WAT MOET IK DOEN BIJ GLASBREUK TIJDENS DE KOMENDE WEKEN?

    Alle filialen van onze glaspartners zijn sinds 18 maart gesloten en zijn overgegaan tot de strikt noodzakelijke dienstverlening.  Enkel dringende interventies (bijvoorbeeld ingeslagen ruiten) worden uitgevoerd, in de mate van het mogelijke. 

    Indien u reeds een afspraak had gemaakt, zal deze opnieuw worden ingepland zodra de situatie zich normaliseert.

    Indien nodig kan u steeds contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be.

  • VERVANGWAGEN

    IK RIJD MOMENTEEL MET EEN VERVANGWAGEN, IK KAN NIET OVER MIJN LEASEAUTO BESCHIKKEN OMDAT DE HERSTELLING NOG NIET WERD UITGEVOERD OF DE HERSTELLER GESLOTEN IS. WAT NU?

    Indien een vervangwagen is inbegrepen in uw leasecontract, kan u hiermee verder rijden tot u bericht krijgt dat u uw leaseauto weer mag gaan ophalen. In het geval u de vervangwagen niet meer nodig heeft, kan u contact opnemen met Arval Driver Care op het nummer 02 240 01 88 of via e-mail op drivercare.be@arval.be zodat wij de ophaling van de vervangwagen kunnen regelen.

    Indien een vervangwagen niet is inbegrepen in uw leasecontract, adviseren wij u om contact op te nemen met uw werkgever om na te gaan of u de vervangwagen verder mag blijven gebruiken.

    IK HEB EEN VERVANGWAGEN NODIG DOOR PECH OF ONGEVAL. WAT NU?

    Arval Assistance (02 245 73 72) is voorbereid op verschillende scenario's en blijft haar dienstverlening zo normaal mogelijk uitvoeren, ook het bezorgen van een vervangwagen in geval van immobilisatie.

  • E-SOLUTIONS

    WORD IK TERUGBETAALD VOOR VERBRUIK VAN MIJN ELEKTRICTEIT VAN MIJN LAADPAAL THUIS, REKENING HOUDEND MET DE HUIDIGE SITUATIE?

    Ja. De verkoop- en ondersteuningsteams van onze leverancier van laadstations blijven op afstand werken en houden de lopende werkzaamheden in de gaten.

    NA DE PLAATSING VAN MIJN LAADPAAL THUIS, MOET MIJN ELEKTRICITEIT OPNIEUW WORDEN GEKEURD. IS DIT MOGELIJK?

    Neen. De FOD Financiën heeft bevestigd dat elektriciteitskeuringen bij privéwoningen worden opgeschort tot en met 19 april 2020. Keuringen bij bedrijven worden enkel nog uitgevoerd.

    IK HEB EEN LAADPAAL BESTELD. WORDT DEZE NOG GEÏNSTALLEERD?

    Indien er geen datum voor installatie werd gecommuniceerd, zal de installatie worden uitgesteld tot nader order.

    Bepaalde onderdelen van uw laadpaal komen uit Azië. En door internationale maatregelen kan het zijn dat de productielijnen van onze partners binnenkort worden stilgelegd.

    DE PLAATSING VAN MIJN LAADPAAL IS GEPLAND TIJDENS DE KOMENDE WEKEN. WORDT DEZE NOG GEÏNSTALLEERD?

    Onze erkende partners gaan over tot minimale dienstverlening.

    Neem contact op met uw accountmanager of rechtstreeks met de installateur voor meer informatie over de plaatsing van uw laadpaal.

    IK HEB EEN SLEUTELHANGER / LAADKAART BESTELD. WORDT DEZE NOG VERZONDEN?

    Neen. Alle kantoren van onze leverancier zijn gesloten. De reeds bestelde sleutelhangers en laadkaarten worden pas ten vroegste 20 april 2020 verzonden.

  • MID-TERM RENTAL

    KAN IK EEN TIJDELIJKE AUTO LATEN LEVEREN OF OPHALEN?

    Ja, tot nader order kan dit nog steeds. Arval Mid-Term Rental voorziet nog steeds leveringen en ophalingen van tijdelijke auto’s rekening houdend met de voorschriften en richtlijnen van de Nationale Veiligheidsraad.

    IS HET VEILIG OM EEN TIJDELIJKE AUTO TE HUREN?

    Ja, elke auto wordt voor de levering binnen en buiten grondig gereinigd. In de huidige situatie wordt nog meer aandacht besteed aan het interieur dan hiervoor. Ook nemen onze chauffeurs nemen de nodige voorzorgsmaatregelen zoals voorzien in de voorschriften en richtlijnen van de Nationale Veiligheidsraad.

    KAN IK NOG ELKE CATEGORIE VAN TIJDELIJKE AUTO’S KIEZEN DIE JULLIE AANBIEDEN?

    Ja, we kunnen alle categorieën leveren. Arval beschikt over meer dans 2.000 eigen auto’s in haar eigen ‘Mid-Term Rental’-vloot. En indien nodig kunnen we ook nog beroep doen op onze partners.

    Enkel de keuze wat betreft brandstofsoort kan beperkter zijn.

    BLIJFT DE KWALITEIT VAN DE GELEVERDE AUTO’S GEWAARBORGD?

    Ja. Uw veiligheid is cruciaal voor ons. Auto’s met technische problemen of die een onderhoud nodig hebben, leveren we niet. Een auto kan wel een kleine niet-herstelde schade hebben bij de levering. Dit wordt dan duidelijk op het leveringsdocument aan gegeven.

  • EINDE CONTRACT

    MIJN AUTO IS EINDE CONTRACT. KAN IK DEZE INLEVEREN?

    Neen. Op dit moment organiseren we geen transporten of inspecties van auto’s, fietsen of motorfietsen. Alle geplande afspraken voor inleveringen zijn uitgesteld tot nader order. Zodra transporten en inspecties opnieuw mogelijk zijn, nemen we contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen.

    Vraag de toestemming van uw werkgever om de inlevering van de auto uit te stellen.

    Heeft u nog vragen of opmerkingen? Bel of stuur een e-mail naar uw accountmanager.