Brandstof en AdBlue – Veelgestelde vragen

BRANDSTOF EN ADBLUE

Waar kan ik brandstof tanken met mijn tankkaart?
  • Als u over een NFC-tankkaart van Arval beschikt, kan u in België tanken bij Esso, Shell, Q8, Dats24 en Lukoil. Voor het internationale netwerk kan u terecht op de website www.networkfuelcard.be of de NFC-app.
  • Met de FFC-kaart kan u in België tanken bij Total, Q8 en Texaco. Het internationale netwerk vindt u op www.fleetfuelcard.be of in de FFC-app.
  • Beschikt u over een Total-tankkaart, dan kan u bij de Total-stations terecht.
  • Met een Shell-tankkaart kan u bij Shell en Esso tanken.

Ik ben de pincode van mijn tankkaart kwijt. Hoe kan ik nu tanken?

U mag hiervoor contact opnemen met Arval Driver Care. Om veiligheidsredenen geven wij de pincode nooit telefonisch door maar versturen we deze via e-mail.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 


Hoe kan ik brandstofkosten aangeven?

Via ons online formulier kan u, als uw contract inclusief brandstof is, uw brandstofkosten bij Arval aangeven. Voor eventuele andere kosten zoals onderhoud of reparatie, moet u eerst contact opnemen met Arval.

> Online brandstofkosten aangeven

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Mijn kaart is geblokkeerd nadat ik 3 foute pincodes heb ingevoerd. Hoe kan ik nu tanken?

Als uw kaart geblokkeerd is of u uw pincode vergeten bent, neemt u het best contact op met Arval Driver Care. We sturen dan uw pincode op naar het e-mailadres dat aan uw auto gekoppeld is.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Mijn kaart is geweigerd aan de betaalterminal. Hoe kan ik nu tanken?

Meestal ligt dit aan een probleem met de terminal. Probeer brandstof te tanken bij een ander station en onthoud het tijdstip en locatie van uw pogingen. Indien u bij een 2de poging nog steeds niet kan tanken, neemt u het best contact op met Arval Driver Care.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Ik ben mijn tankkaart kwijt. Hoe kan ik nu tanken?

Als u een NFC- of een Shell-tankkaart hebt, belt u zo snel mogelijk (24/7) naar het noodnummer 02 508 92 11. Daarna brengt u Arval Driver Care op de hoogte, zodat zij een nieuwe tankkaart voor u kunnen bestellen.

Hebt u een Total- of FFC-kaart, dan belt u zo snel mogelijk (24/7) naar het noodnummer 02 288 91 60. Daarna brengt u Arval Driver Care op de hoogte, zodat zij een nieuwe tankkaart voor u kunnen bestellen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88



Ik heb een nieuwe tankkaart gekregen. Kan ik nog tanken met de oude?

De oude tankkaart moet worden vernietigd bij ontvangst van de nieuwe. U kan vanaf dan alleen tanken met de nieuwe kaart.


Ik rijd met een vervangauto. Mag ik ook voor die auto tanken met mijn tankkaart?

U mag inderdaad tanken met de tankkaart van uw leaseauto. Geef als kilometerstand wel '1' op. Zo is het onderscheid tussen de vervangauto en uw leaseauto duidelijk voor Arval.


Wat met AdBlue tanken?

Ontdek alles over AdBlue tanken op onze pagina over AdBlue.

Waarom kiest u voor Arval?

Betrouwbare leasing partner

Met meer dan 70.000 auto’s zijn we de

grootste leasingmaatschappij in België.

Bovendien maken wij deel uit van BNP

Paribas Fortis.

Gemoedsrust

Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.

U kan met een gerust hart de baan op.

Volledig dienstenpakket inbegrepen

Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de

prijs inbegrepen. De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.

1 contactpersoon voor al uw vragen

U heeft steeds contact met dezelfde vertrouwde contactpersoon

die al uw vragen zal beantwoorden.