Bekeuringen – Veelgestelde vragen

BEKEURINGEN

Ik heb een boete ontvangen via My Arval maar kan niet inloggen. Wat nu?

Om in te loggen op My Arval en de boete te bekijken, moet u uw professioneel e-mailadres gebruiken.

Als u het wachtwoord niet meer kent, kan u een nieuw aanvragen via 'reset password'. Als er zich toch nog problemen voordoen, kan u contact opnemen met Arval Driver Care.

> Ga naar My Arval

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88


Ik heb een boete ontvangen. Kan ik deze betwisten?

U dient hiervoor de bekeurende instantie te contacteren. U kunt ons best op hoogte brengen van de betwisting door fines.be@arval.be in kopie te zetten van uw mail.

We maken hier dan een nota op in het systeem. We gaan, indien er een herinnering voor een buitenlandse overtreding of bevel tot betaling komt, eerst met u contact opnemen. Als u ons niet kan bewijzen dat de betwisting aanvaard werd, zullen we overgaan tot betaling.


Ik heb een boete met onmiddellijke inning ontvangen, maar nog geen proces-verbaal.

Een bekeuring met onmiddellijke inning wordt verstuurd per post, terwijl het proces-verbaal door de politie wordt opgesteld. Door een vertraging bij de politie kan het zijn dat het proces-verbaal van een boete pas later aankomt.


Er staat geen bedrag vermeld op het proces-verbaal die ik heb ontvangen. Wat moet ik doen om de boete te betalen?

U volgt het best de instructies op het proces-verbaal en de bijbehorende vragenlijst. In de komende weken ontvangt u van hen de details om de bekeuring te betalen.


Ik heb een boete/bekeuring ontvangen in een andere taal. Kan ik hier een vertaling van opvragen?

Dat dient u rechtstreeks bij de verbaliserende instantie op te vragen. Dit komt doordat de boete verstuurd wordt in de taal van de eigenaar (Arval). Arval ligt op Nederlandstalig grondgebied, vandaar dat de boete (meestal) in het Nederlands wordt verstuurd.

Als u de bekeuring in een andere taal wenst, kunt u deze ook opvragen bij de bekeurende instantie. Dit zal er echter niet voor zorgen dat de betaaltermijn verlengd wordt.


Ik heb mijn bekeuring op tijd betaald, maar ik heb toch een herinnering ontvangen.

Als u de bekeuring op tijd betaald hebt, mag u de herinnering negeren. De betaling en herinnering van de boete zullen elkaar gekruist hebben. Om er toch zeker van te zijn dat de overschrijving goed is aangekomen, kunt u contact opnemen met de verbaliserende instantie met fines.be@arval.be in kopie. 

We kunnen helaas niet zien of de boete al dan niet tijdig en met de juiste referentie werd betaald.


Waar kan ik controleren of een boete al dan niet betaald is?

Hiervoor moet u contact opnemen met de verbaliserende instantie met fines.be@arval.be in kopie. We kunnen helaas niet zien of de boete al dan niet tijdig en met de juiste referentie werd betaald.

Via uw rekeninguittreksels kunt u eventueel wel nakijken of de bekeuring al betaald is.


Ik kan mijn bekeuring niet openen via My Arval. Wat zijn de mogelijkheden?

We kunnen u via e-mail de boete bezorgen, mail hiervoor naar fines.be@arval.be. U zult deze dan als een PDF-bijlage ontvangen.


Ik heb een bekeuring ontvangen die niet voor mij bestemd is. Wat moet ik doen?

De werkwijze is afhankelijk van het type bekeuring: een bekeuring via de politie of een bekeuring via een andere bekeurende instantie.

- Bekeuring via de politie: we gaan de boete betwisten voor de bestuurder.

- Bekeuring via een andere bekeurende instantie: deze instantie moet nakijken wat er juist is fout gelopen. Werd de fout gemaakt bij ons of werd de fout gemaakt door de bekeurende instantie.


Waarom kiest u voor Arval?

Betrouwbare leasing partner

Met meer dan 70.000 auto’s zijn we de

grootste leasingmaatschappij in België.

Bovendien maken wij deel uit van BNP

Paribas Fortis.

Gemoedsrust

Wij zorgen voor de bestelling, alle diensten en zelfs de terugname van de voertuigen.

U kan met een gerust hart de baan op.

Volledig dienstenpakket inbegrepen

Afhankelijk van uw noden, hebben we reeds de meest gangbare diensten in de

prijs inbegrepen. De uiteindelijke dienstenkeuze ligt bij u.

1 contactpersoon voor al uw vragen

U heeft steeds contact met dezelfde vertrouwde contactpersoon

die al uw vragen zal beantwoorden.