A man smiling behind the steering wheel receiving a car key

Hoe te bestellen bij Private Lease

De eenvoud van Private Lease, dat begint al bij het bestelproces.

Stap 1. Kies en configureer uw auto online

In ons assortiment kan u kiezen uit verschillende merken, en vindt u zowel kleine stadsauto’s, grotere auto’s als SUV’s. Afhankelijk van het model kan u ook uit verschillende kleuren kiezen. U bepaalt de looptijd van het contract tussen 25 en 60 maanden, kiest het vaste aantal kilometers op jaarbasis en kiest het dienstenpakket dat het best aansluit bij uw behoeften. Indien gewenst kan u ons ook een dealerofferte bezorgen, dan maken we een leasingofferte op maat.

Stap 2. Een Arval Mobiliteitsexpert contacteert u

Na het bevestigen van uw aanvraag, zal een van onze Arval Mobiliteitsexperten zo snel mogelijk contact met u opnemen om de details verder uit te werken en u de precontractuele info en de offerte te bezorgen.

Stap 3. Kredietwaardigheidscontrole en Know Your Customer-(identiteits)controle

Om uw dossier te vervolledigen en behandelen, vragen we u enkele documenten te downloaden en terug te sturen via het webformulier.

  • De ondertekende offerte (alle pagina’s ingevuld en ondertekend)
  • Algemene voorwaarden (alle pagina’s geparafeerd en op het einde ondertekend)
  • Een kopie van uw identiteitskaart (voor- en achterkant)
    • U dient in het bezit te zijn van een geldige identiteitskaart en een woonplaats in België te hebben
  • Een kopie van uw rijbewijs (voor- en achterkant)
  • Een kopie van uw laatste loonbrief
    • Uw loonbrief van de maand voorafgaand aan de aanvraag
  • De verkoop-offerte van de dealer

Bent u met pensioen? Dan vragen we u i.p.v. een loonbrief om een bankafschrift dat bewijst dat uw rustpensioen wordt uitgekeerd.

Ontvangt u een uitkering van het ziekenfonds? Dan vragen we u i.p.v. een uitkeringsattest met vermelding van het percentage arbeidsongeschiktheid en het maandelijkse bedrag dat u ontvangt.

Bent u een zelfstandige (eenmanszaak)? Dan vragen we u i.p.v. een loonbrief om een uittreksel uit de KBO en een recent bankafschrift. Indien we bijkomende documenten nodig hebben, brengen we u hiervan op de hoogte.

Stap 4. Controle van de documenten

Zodra u het voorstel hebt ondertekend en via het webformulier hebt teruggestuurd, veronderstellen we dat u het voorstel aanvaardt als geldig contract.

We gaan na of uw identiteitskaart nog geldig is, of u wel degelijk een woonplaats in België hebt en of u voldoende inkomsten hebt om uw wagen naar keuze te leasen.

Als we uw vraag niet positief kunnen beantwoorden, laten we u dat weten via telefoon of e-mail.

Stap 5. Uw auto wordt besteld en geleverd

Werd uw dossier goedgekeurd? Proficiat, en welkom bij Private Lease. Uw wagen werd besteld bij de dealer. Wanneer hij zal worden geleverd, hangt sterk af van het merk en model. U kan dit steeds even navragen bij de dealer. Zodra de wagen rijklaar is, belt hij of zij u op om een leverafspraak met u te regelen.

U kan de status van uw bestelling opvolgen in de My Arval Mobile-app. Download de app hieronder.

Veel succes en veilige kilometers met uw nieuwe wagen!