holidaytips

Hoe kan u uw autovakantie goed voorbereiden? Wij geven enkele tips!

Arval 31 May 2023

Het aftellen is begonnen: binnenkort kan u weer met de auto richting de zon vertrekken! U heeft de perfecte vakantie uitgekozen, de ideale accommodatie en u kan inmiddels niet meer wachten. Maar hoe kan u maximaal genieten van uw reis? Bereid u goed voor op uw vertrek en vermijd zo een aantal valkuilen. Wij geven u graag enkele tips om uw bestemming vlot te bereiken.

  • VERTREK GERUST EN VEILIG

    1. Kijk de algemene staat van de auto na:

      • de slijtage en spanning van de banden;
      • de vloeistofniveaus;
      • de afstelling van de spiegels;
      • de werking van de lichten (richtingaanwijzers, koplampen en andere lichten).
    2. Neem de identiteitsdocumenten van alle gezinsleden, uw rijbewijs en de geldige boorddocumenten (bv. witte kaart) mee.
    3. Is de verplichte uitrusting aanwezig in de auto? Heb zeker een veiligheidsdriehoek, EHBO-koffer, brandblusser en fluohesjes.
    4. Neem mondmaskers en ontsmettende handgel mee.
    5. Gaat uw trouwe viervoeter mee op vakantie? Vergeet dan ook het Europees paspoort niet.
    6. Verdeel de bagage evenwichtig over de auto en opdat er niets kan verschuiven. Een slecht geladen auto is een gevaar op de weg!
    7. Overweeg een dakkoffer of aanhangwagen als u heel veel bagage meeneemt.
    8. Vergeet niet dat u voor elektrische fietsen een aangepaste bagagedrager nodig hebt.
    9. Heb uw zonnebril, een flesje water en wat eten voor uzelf en de andere passagiers bij de hand.
    10. Neem een paar boeken en spelletjes mee om de kinderen onderweg bezig te houden.
    11. Las ook voldoende pauzes in om uit te rusten en te eten.
  • REIST U NAAR HET BUITENLAND?

    1. Indien van toepassing: bekijk de Car Policy van uw werkgever. Mag u met de auto naar het buitenland?
    2. Heeft uw land van bestemming, en de landen die u doorkruist, de grenzen opengesteld voor buitenlandse toeristen? Neem een kijkje op de Belgische website van Buitenlandse Zaken voor meer informatie over de situaties per land.
    3. Wat zijn de verkeersregels uw land van bestemming en de landen die u doorkruist? Vermijd boetes en zorg dat u goed geïnformeerd bent over de mobiliteit en de verkeersreglementen van de Europese landen.
    4. Staat uw bestemmingsland, en landen die u doorkruist, niet op uw witte verzekeringskaart? Neem dan contact op met onze verzekeringsafdeling via insurance.be@arval.be (indien dit is inbegrepen in uw leasecontract), of met uw eigen verzekeringsmaatschappij.
    5. Vraag uw Drive Certificate aan als u buiten de Schengenzone of EU reist. Doe hiervoor aanvraag via www.rentadrive.org. Dit duurt 3 tot 5 werkdagen.
    6. Reist u naar Marokko, Tunesië of Turkije? Hou er rekening mee dat er specifieke voorwaarden gelden aan de douane, waardoor u in geval van immobilisatie problemen kan ondervinden met het repatriëren van personen of het voertuig.
    7. Vind het dichtstbijzijnde tankstation in het buitenland via de NFC website of app, als u een NFC-kaart heeft.
    8. Rijdt u met een elektrisch voertuig? Vind dan het dichtstbijzijnde laadstation via de app van EVBox Charge of Numobi Charging als u een laadkaart heeft.

     

    Numobi Charging

    App Store

    Google Play               

     

    Luminus Public Charging

    App Store

    Google Play

  • VERGEET NIET DE 'MY ARVAL MOBILE'-APP TE DOWNLOADEN

    Met deze app heeft u alle informatie over uw leaseauto bij de hand. In slechts één klik staat u in contact met Arval Driving Experience en heeft u meteen toegang tot:

    • alle essentiële gegevens en documenten van uw auto (volmacht die u autorisatie geeft om met de auto te rijden en de groene kaart als u bent verzekerd door Arval);
    • andere documenten die kunnen worden gedownload, zoals uw rijbewijs of kentekenbewijs;
    • een kaart met de servicepartners in de buurt; en
    • een overzicht van de onderhouds- en/of herstellingsgeschiedenis van uw auto.
    • Geef uw onkosten door via de app. Zo kunnen wij ze sneller verwerken en wordt u ook sneller terugbetaald.
    • Vraag assistentie via de app. Wanneer u klikt op Arval Assistance komt u terecht op de website van Touring. Dit zorgt ervoor dat u snel een interventie kan aanvragen.

     

    Lees meer over My Arval Mobile op onze website.

  • PECH ONDERWEG?

    Bel Arval Assistance op het nummer +32 2 245 73 72 of uw eigen assistentie (als er geen bijstand is opgenomen in uw contract). Sla alvast het bijstandsnummer en het Europees noodnummer (112) op  in uw telefoon, om stress te vermijden.

    Heeft u bijstand in het buitenland nodig? Vraag dan aan de garage contact op te nemen met de Arval-entiteit van het land waar u zich bevindt om de facturatie te regelen. Arval neemt de kosten voor herstelling op zich en in de meeste gevallen moet u zelf niets voorschieten.

    Heeft u problemen met uw laadpas? Bel Numobi, Blue Corner of EVBox rechtstreeks en zij helpen u onmiddellijk verder.

    • Numobi: +32 3 303 41 01
    • Blue Corner: +32 3 337 38 30
    • Luminus: +32 2 289 90 90

     

    Wij wensen u alvast een fijne vakantie!

    Heeft u vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen over rijden in het buitenland, bel ons op het nummer 02 240 01 99 of neem contact met ons op. Wij helpen u met plezier verder!

Lees meer Toon minder