Home > Drivercenter > Onderhoudbanden

Onderhoud en Banden

Onderhoud en banden

Wanneer moet ik op onderhoud met mijn wagen?

De meeste wagens tonen op het dashboard wanneer een onderhoud nodig is. Daarnaast kunt u in het onderhouds- en instructieboekje alle belangrijke informatie vinden die op uw wagen van toepassing is. Arval kan onmogelijk precies weten wanneer uw wagen op onderhoud moet.

Mag ik zelf een afspraak inplannen voor het onderhoud en/of de technische herstelling van mijn wagen?

U mag zelf een afspraak inplannen met een erkende dealer van het merk van uw voertuig. Als u een vervangwagen wenst, is het belangrijk om eerst af te stemmen met Arval of dat al dan niet in uw contract is inbegrepen.

Hoe vraag ik een reparatie of onderhoud aan via My Arval (Mobile)?

Volg de stappen beschreven in dit document:

> Via My Arval

> Via My Arval Mobile

Dien ik Arval op de hoogte te houden als ik zelf een afspraak inplan bij de garage?

Arval dient niet op de hoogte gebracht te worden als u zelf een afspraak maakt. De garage neemt met ons contact op om een akkoord te vragen. Ook de facturatie wordt geregeld tussen de garage en Arval.

Dien ik zelf iets te betalen bij de garage voor het onderhoud en/of de herstelling van de wagen?

Nee, de garage factureert de werkzaamheden rechtstreeks aan Arval.

Waar kan ik nakijken welke werkzaamheden er op mijn wagen zijn uitgevoerd?

Een overzicht van alle herstellingen en onderhoudsbeurten kunt u raadplegen op My Arval en My Arval Mobile bij onderhoud en herstellingen. Zo kunt u nagaan welke werkzaamheden er wel of niet aan de wagen zijn uitgevoerd.

> Ga naar My Arval

 

Heb ik recht op een vervangwagen tijdens het onderhoud of de herstelling van mijn wagen?

Het gebruik van een vervangwagen tijdens onderhoud of herstelling is afhankelijk van uw leasecontract.
Via Arval Driver Care kan er voor u een afspraak ingepland worden waarbij u een gratis mobiliteitsoplossing geniet als de werkzaamheden langer dan 1 uur duren. 

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 

Bij welke bandencentrale kan ik terecht voor een herstelling of vervanging van de banden?

Arval werkt samen met een netwerk van bandencentrales. Bij de boorddocumenten vindt u een lijst van alle erkende bandencentrales. Ook op My Arval kunt u deze bandencentrales raadplegen. Maak op My Arval gebruik van de geo-locator om de dichtstbijzijnde bandencentrale te vinden.

  • Als er in uw contract winterbanden zijn inbegrepen, mag u rechtstreeks contact opnemen met een bandencentrale uit ons netwerk.
  • Als er al een bestaande set banden is voor uw wagen moet u contact opnemen met de betrokken bandencentrale.


> Ga naar My Arval

> Dowload de My Arval Mobile app

> Klik hier voor een lijst met bandencentrales

> Klik hier voor meer informatie omtrent winterbanden

U kan gemakkelijk online een reservatie maken voor het plaatsen van nieuwe banden of de omwisseling op zomer- of winterbanden. Dit kan bij één van onze partners via:

Q-team - Lambrechts
Donckers
Eurotyre -Ceva
TSE – de Condé – Vulco

Indien u vandaag al een set banden bij  een Profile Tyrecenter of Passion Pneu hebt opgeslagen, kan u uw reservatie online maken via deze website.

Waar kan ik de bandenmaat vinden?

Deze zijn terug te vinden op de flank van de band of in het instructieboekje.

 

 

De wagen moet langs de technische keuring. Wat moet ik hiervoor doen?

Arval stuurt per post een uitnodiging om langs te gaan bij de technische controle. In de uitnodiging zit een formulier voor de rechtstreekse facturatie. Dat document zorgt ervoor dat u zelf niets dient te betalen bij het keuringsstation.

Mag ik na een interventie (ter plaatse) van de bijstandspartner de wagen laten nakijken?

U mag na een interventie van de bijstandspartner de wagen nog eens extra laten controleren door een garage of bandencentrale.

Wat met het onderhoud aan het einde van mijn contract?

Wanneer uw wagen het einde van het contract nadert (de laatste 60 dagen) en bij de garage wordt aangeboden voor het laatste onderhoud, dan zullen de uit te voeren werken op maat bepaald worden. Hierbij wordt steeds de hoogste prioriteit aan uw veiligheid en comfort gegeven en ook op technisch vlak worden er geen risico’s genomen. Bijgevolg kan u met een gerust gemoed de laatste kilometers van het contract volmaken.

Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 

Welke werkzaamheden zijn niet voorzien in mijn contract?

Bepaalde werkzaamheden zijn niet voorzien in uw contract en worden bijgevolg niet goedgekeurd wanneer uw garage deze aanvraagt aan Arval. Indien gewenst kan u dit wel op eigen kosten laten uitvoeren. Hieronder kan u een lijst met de meest voorkomende zaken raadplegen die niet voorzien zijn in het contract:

  • Update van de kaarten in uw gps
  • Vervanging van vloermatten
  • Haal- en brengservice naar de technische keuring door de garage
  • Poetsen van de wagen
  • Aankoop van een laadkabel


Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88 

Welke werkzaamheden worden niet gedekt door mijn contract?

Bepaalde noodzakelijke werkzaamheden worden niet gedekt door uw contract. Bijgevolg zijn wij genoodzaakt om deze in rekening te brengen bij uw werkgever. Hieronder kan u een lijst met de meest voorkomende zaken raadplegen die niet gedekt zijn door het contract:

  • Herstelling na het tanken van een foute brandstof
  • Schade door het niet tijdig en/of correct bijvullen van de vloeistoffen van de wagen
  • Kosten voor het resetten van het AdBlue-systeem omdat er te lang werd gereden alvorens het systeem bij te vullen.


Indien u bijkomende informatie wenst, kan u contact met ons opnemen.

> Bel Arval Driver Care op 02 240 01 88